Wybierz region

Wybierz miasto

    Koniec reklamowego i informacyjnego bałaganu?

    Autor: JOD

    2000-06-16, Aktualizacja: 2009-08-21 13:24

    Reklamy w mieście będą umieszczane w wyznaczonych miejscach, według określonych zasad. Nośnikami reklam mają być nowoczesne toalety. Pojawią się tablice z informacją o ważnych miejscach, kierunkowskazy, a także mapy ...

    Reklamy w mieście będą umieszczane w wyznaczonych miejscach, według określonych zasad. Nośnikami reklam mają być nowoczesne toalety. Pojawią się tablice z informacją o ważnych miejscach, kierunkowskazy, a także mapy Poznania.



    Ludziom przyjeżdżającym do Poznania, a często i mieszkańcom, często trudno trafić w określone miejsca, a nawet zorientować się, w jakiej dzielnicy przebywają. Władze samorządowe szukają partnera, który opracuje system miejskiej, zewnętrznej informacji. Na ulicach powinny pojawić się tablice określające cele podróży dla mieszkańców i dla gości, a także plany miasta i poszczególnych jego rejonów z zaznaczeniem miejsca, w którym zostały umieszczone.


    Poznań jak stolica

    - W Warszawie system ten już funkcjonuje - mówi Dariusz Jędraszak, sekretarz miasta. Największe firmy w kraju, zajmujące się tzw. reklamą zewnętrzną władze Poznania zaprosiły do wzięcia udziału w przetargu na tzw. wizualizację miasta. Firmy te zainteresowane są działalnością w Poznaniu - na reklamach można dobrze zarobić. Władzom miasta zależy, by reklamy te umieszczane były w określonym porządku, by zlikwidować chaos i bałagan.


    Toalety dla dekoracji

    Nośnikami reklam będą nowoczesne toalety. Stanie ich w śródmieściu kilkanaście. Zapewnią absolutną higienę, bezpieczeństwo ekologiczne. Do umieszczania reklam posłużą także kioski i wiaty. Niezależnie od nich ustawione zostaną plansze i słupy reklamowe, których wygląd będzie ujednolicony. Plansze reklamowe muszą zniknąć z miejsc przypadkowych.

    Być może wykorzystana zostanie praca dyplomowa studentów Akademii Sztuk Pięknych, którzy dwa lata temu przedstawili ciekawą koncepcję systemu miejskiej informacji. Charakterystyczne jest to, że według autorów tej pracy, każdej dzielnicy przypisany byłby inny kolor. Tabliczki z nazwami ulic właśnie dzięki kolorom pomogłyby się zorientować, gdzie przechodzień się znajduje. Być może autor koncepcji wykorzysta i ten pomysł.

    Do ostatecznej rozgrywki zaproszonych zostanie prawdopodobnie 10 firm.



    Dariusz Jędraszak

    sekretarz miasta

    Czekamy na oferty od firm, które zechcą pracować nad systemem miejskiej informacji. Trudno ocenić, ile wprowadzenie takiego kompleksowego programu będzie miasto kosztować. O wszystkim zdecyduje wybór partnera. Przygotowania do przetargu trwają, najważniejsze decyzje powinny zapaść latem.

    Sonda

    Które ze świąt uważasz za bardziej poznańskie?

    • Dzień Św. Marcina (77%)
    • Imieniny Miasta - Dzień Patronów Miasta Piotra i Pawła (23%)

    Korzystamy z cookies i local storage.

    Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.