Wybierz region

Wybierz miasto

    Uregulują Głogowską

    Autor: JOD

    2000-09-04, Aktualizacja: 2009-08-21 13:24

    Na ulicy Głogowskiej, jednej z najdłuższych w mieście, zdarza się największa liczba wypadków. Rozpoczyna się porządkowanie tej ulicy. Najtrudniej będzie zrobić to tam, gdzie panuje największy ruch i największy bałagan: ...

    Na ulicy Głogowskiej, jednej z najdłuższych w mieście, zdarza się największa liczba wypadków. Rozpoczyna się porządkowanie tej ulicy. Najtrudniej będzie zrobić to tam, gdzie panuje największy ruch i największy bałagan: za wiaduktem Górczyńskim.

    Ulica Głogowska zaczyna się przy dworcu PKP, a kończy na rogatkach miasta. Na pierwszym odcinku jest to typowa ulica śródmiejska, z wielką liczbą sklepów, a niewielką miejsc postojowych. Ostatni fragment ulicy to południowy wylot z miasta. Jest on fatalny, źle zorganizowany, wąski. Kiedyś będzie to trasa dojazdowa do autostrady.

    Bezpieczny odcinek

    Tylko środkowy odcinek Głogowskiej, od ul. Hetmańskiej do wiaduktu Górczyńskiego, nie wymaga interwencji miejskich służb. Niedawno nastąpiła tu całkowita przebudowa. Zjazd na miejsca postojowe nie przedstawia trudności, na każdym skrzyżowaniu znajdują się sygnalizacje świetlne, które denerwują kierowców, gdyż nie zawsze są ,,inteligentne''. Zapewniają jednak bezpieczeństwo.
    Złe parkowanie samochodów to największe zagrożenie dla ruchu na odcinku od wiaduktu Dworcowego do Hetmańskiej. Władze Poznania, które porozumiewają się w tej sprawie z policją, zapowiadają restrykcje. Municypalni będą blokować koła, wypisywać mandaty. Należy się też liczyć z wywiezieniem samochodu-zawalidrogi na koszt właściciela. Poprzedni Zarząd Miasta zamierzał przebudować ten fragment Głogowskiej tuż po zakończeniu prac na odcinku za Hetmańską. Nowy samorząd zweryfikował te plany.

    Trasa śmierci

    Najgorsza sytuacja występuje za wiaduktem Górczyńskim, szczególnie w miejscu, gdzie trasa dwujezdniowa zwęża się do rozmiarów prymitywnej szosy, z jednym pasem ruchu w każdym kierunku. Kiedyś będzie to trasa łącząca miasto z autostradą, teraz musi się tu zmieścić ruch tranzytowy i lokalny. Nie dziwi wielka liczba wypadków. Samochody wyjeżdżające z ul. Ostatniej muszą czekać w nieskończoność na możliwość wjazdu na Głogowską.
    Plan poszerzenia i uporządkowania tej trasy oprotestowali mieszkańcy, którzy boją się pogorszenia warunków życia i utraty możliwości wyjazdu z posesji wprost na Głogowską. Jakiekolwiek inwestycje doraźnie poprawiające warunki podróżowania w tym miejscu nie mają sensu przed przystąpieniem do zaplanowanej przebudowy. - Będziemy się starali ratować sytuację za pomocą inżynierii ruchu - obiecuje Jacek Tomaszewski, miejski inżynier ruchu.
    Na odcinku, gdzie znajdują się dwie jezdnie, nie będzie możliwy przejazd przez pas rozdziału. Tzw. martwe pole, na które nie wolno wjeżdżać, będzie nie tylko oznaczone farbą. Znajdą się też tutaj przeszkody, takie jak na ul. Przepadek. Wjazd na zabroniony fragment jezdni może spowodować zniszczenie samochodu. Kierowcy domagają się zainstalowania sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z Ostatnią. - To nie ma sensu. Nie będziemy zakładać sygnalizacji, by ją zdjąć, gdy zacznie się przebudowa trasy - twierdzi Jacek Tomaszewski.
    Działania ratunkowe na Głogowskiej rozpoczną się w najbliższym czasie.



    Jacek Tomaszewski
    miejski inżynier ruchu

    Stać nas na ratowanie sytuacji na niebezpiecznej ulicy Głogowskiej tylko działaniami z zakresu inżynierii ruchu. Trzeba też podnosić świadomość kierowców. Niezbędna jest przebudowa tej trasy między wiaduktem Górczyńskim a węzłem przyszłej autostrady. Nie wiadomo, kiedy inwestycja ta się rozpocznie.

    fot: Najgorsza sytuacja występuje za wiaduktem Górczyńskim, szczególnie w miejscu, gdzie trasa dwujezdniowa zwęża się do rozmiarów prymitywnej szosy.

    Sonda

    Które ze świąt uważasz za bardziej poznańskie?

    • Dzień Św. Marcina (77%)
    • Imieniny Miasta - Dzień Patronów Miasta Piotra i Pawła (23%)

    Korzystamy z cookies i local storage.

    Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.