- Przeprowadziłem analizę i zadałem sobie pytanie ile szkół potrzebuje Poznań. Mam ograniczoną pulę pieniędzy, którą muszę podzielić. Wszystko wskazuje na to, że trzeba podjąć pewne restrukturyzacje - mówił Grobelny.
O tym czy dana placówka zostanie zlikwidowana lub przeniesiona zadecyduje kilka czynników. Według prezydenta największym problemem są złe rozwiązania obwodowe. - W jednym roczniku mamy 4,5 tys. uczniów, z czego ponad 700 to uczniowie dojeżdżający. Może powinniśmy zastanowić się, czy inne gminy nie powinny nam za to płacić - mówił.
Czytaj także: Czy to czas zamykania szkół i przedszkoli?
Na decyzję o likwidacji będą miały wpływ także wyniki edukacyjne danej placówki. - Zły wynik przekłada się na wysoki procent subwencji, którą musi dopłacić miasto. Dla przykładu podam, że gorsze gimnazjum to 67% dopłaty, lepsze tylko 32%. Prosty wniosek jest taki, że lepsze gimnazja są po prostu tańsze - tłumaczył Grobelny.
Na spotkaniu została przedstawiona lista czternastu najlepszych i najsłabszych gimnazjów. Już dziś wiadomo, że zlikwidowane zostaną na pewno placówki nr 32, 10, 62, 8 oraz 25. - W pozostałych musimy przeprowadzić szczegółową analizę. Są też gimnazja, w których należałoby przeprowadzić programy naprawcze, nie tylko podnieść jakość kształcenia, ale i poprawić system finansowania - mówił.
Prezydent pokreślił także, że przedstawiona analiza nie wyklucza dalszych rozmów. - Oczywiście same kryteria to nie wszystko. Przed podjęciem decyzji trzeba dokładnie przeanalizować znaczenie i funkcje społeczną danej placówki. Wówczas może okazać się, że kryteria będą tylko wskaźnikiem pomocniczym - powiedział.
Indywidualne spotkania z dyrektorami danych placówek będą odbywać się w najbliższych dwóch miesiącach. Uchwały o zamiarze likwidacji muszą zostać podjęte do końca lutego 2012.
Najważniejsze informacje z Poznania - zamów nasz newsletter
Dziennik Zachodni / Wielki Piątek
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?