- Tylko jeden z projektów nawiązuje bezpośrednio do symbolu Poznania, czyli koziołków - mówi Damian Zalewski z Biura Promocji Miasta. - Większość to designerskie, bardzo oryginalne i pomysłowe projekty. Właśnie o takie nam chodziło. Projektanci wykorzystali w nich także gwiazdkę z logotypu Poznań Know How, która, jak widać, zadomowiła się już w świadomości. Dostrzeżono jej potencjał i ogromne możliwości reklamowe.
Gadżety są ekologiczne, część nawet nawiązuje do recyklingu, jak np. wazon czy lampa, które powstały z wykorzystania PET-ów po napojach. Wśród projektów są przedmioty codziennego użytku, ale jak stwierdził Damian Zalewski: z nutką szaleństwa i oryginalności.
- Z tych pomysłów możemy wybrać najlepsze, które będą promowały Poznań - dodaje D. Zalewski. - Możemy, ale nie musimy, bowiem wszystko zależy od aspektu ekonomicznego. Produkcja nie może być zbyt droga, bo wtedy gadżet będzie za kosztowny i nie będzie się sprzedawał.
Po raz pierwszy pieniądze ze sprzedaży pamiątek promujących Poznań zostaną przekazane na promocję miasta. Na co będą dokładnie przeznaczone, decydować będzie Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna.
Kapcie i USB
Projekty gadżetów nadesłali przede wszystkim designerzy z Poznania. Wśród propozycji są np.: otwieracz do piwa w kształcie koziołków (które kopytem otwierają butelki), kapcie, pendrive, port USB i czekoladki w kształcie gwiazdki, koszulki czy bumerang. Jury wybierze na początek trzy-cztery propozycje. Już w styczniu będzie można kupić promujące miasto koszulki z dowcipnymi napisami.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?