Do maja 2012 nowych właścicieli może znaleźć nawet 40 takich pojazdów. Dlaczego przewoźnik chce się pozbyć sprawnych jeszcze tramwajów? Bo zostaną one zastąpione nowoczesnymi, niskopodłogowymi Tramino, których dostawa już się rozpoczęła.
Ile poznańskie MPK może zarobić na sprzedaży "stopiątek", jeszcze nie wiadomo. Bo nie jest też pewne, czy w ogóle znajdą się chętni na pojazdy. Wszystkie są w nie najgorszym stanie. Wagony w latach 2000-2001 przechodziły modernizację bądź naprawę główną. Zostały wyposażone w przetwornice statyczne (pełnią funkcję akumulatora oraz zasilają prądem chociażby oświetlenie wewnątrz tramwajów) oraz mechanizmy drzwi, które umożliwiają otwieranie je przez pasażerów za pomocą przycisków montowanych w pojazdach.
Wyprzedaż tramwajów 105 Na jest możliwa dzięki temu, że MPK kupiło 45 tramwajów Tramino. Trafią one do Poznania do Mistrzostw Euro 2012. Będą dostarczane systematycznie, dlatego też systematycznie wystawiane na sprzedaż będą "stopiątki". Ale to nie jedyne pojazdy szynowe, z jakimi muszą pożegnać się poznaniacy.
W sobotę symbolicznie pożegnane zostały "holendry", które przez wiele lat służyły poznaniakom. Są nie tylko stare (niektóre jeżdżą już nawet 50 lat), ale i mało lubiane przez pasażerów. Narzekają oni choćby na zbyt wąskie drzwi.
Czytaj także:
Euro 2012 - Ponad 170 nowych pojazdów na mistrzostwa
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?