Poziom rozszerzony:
JĘZYK ANGIELSKI - ARKUSZ - MATURA 2013
JĘZYK ANGIELSKI - ODPOWIEDZI - MATURA 2013
Poziom podstawowy:
JĘZYK ANGIELSKI - ODPOWIEDZI - MATURA 2013
JĘZYK ANGIELSKI - ARKUSZ - MATURA 2013
Linki staną się aktywne, jak będziemy mogli opublikować pytania i odpowiedzi z języka angielskiego.
Egzamin maturalny 2013 z języka angielskiego odbędzie się w czwartek, 9 maja 2012.
Matura 2013 z języka angielskiego na poziomie podstawowym rozpocznie się o godz. 9.00.
Na odpowiedzi maturzyści mają 120 minut.**
Egzamin na poziomie rozszerzonym składa się z dwóch części. Na rozwiązanie pierwszej z nich maturzyści mają 120 minut, drugiej - 70 minut.
Przerwa między poszczególnymi częściami egzaminu z języka angielskiego zdawanego na poziomie rozszerzonym trwa 30 minut.
Egzamin maturalny z języka obcego nowożytnego, jako przedmiotu obowiązkowego, jest zdawany w części ustnej i pisemnej na poziomie podstawowym.
Jeżeli zdający wybierze jako przedmiot dodatkowy ten sam język, który zdaje jako przedmiot obowiązkowy, przystępuje do egzaminu w części ustnej i pisemnej na poziomie rozszerzonym.
Egzamin z drugiego języka obcego nowożytnego wybranego jako przedmiot dodatkowy, zdawany jest w części ustnej i pisemnej na poziomie podstawowym lub rozszerzonym. Egzamin ustny i pisemny nie musi być zdawany na tym samym poziomie.
Poniżej arkusze i odpowiedzi z Matury 2012 z angielskiego:
MATURA 2012: JĘZYK ANGIELSKI - poziom podstawowy- ARKUSZ + TRANSKRYPCJA
MATURA 2012: JĘZYK ANGIELSKI - poziom podstawowy - ODPOWIEDZI
MATURA 2012: JĘZYK ANGIELSKI - poziom rozszerzony - ARKUSZ + TRANSKRYPCJA
MATURA 2012: JĘZYK ANGIELSKI - poziom rozszerzony - ODPOWIEDZI
Sprawdźcie z jakimi zadaniami zmagali sę maturzyści w poprzednich latach
**
Arkusze egzaminacyjne z poprzednich lat |
Język angielski | poziom podstawowy | poziom rozszerzony | ||
Matura 2011 | arkusz + transkrypcja | klucz | arkusz + transkrypcja | klucz |
Matura 2010 | arkusztranskrypcja | klucz | arkusz cz. 1arkusz cz. 2 | klucz |
Matura 2009 | arkusztranskrypcja | klucz | arkusz cz. 1arkusz cz. 2transkrypcja | klucz |
Matura 2008 | arkusztranskrypcja | klucz | arkusz cz. 1arkusz cz. 2transkrypcja | kluczklucz |
Matura 2007 | arkusztranskrypcja | klucz | arkusz cz. 1arkusz cz. 2transkrypcja | kluczklucz |
Matura 2006 | arkusztranskrypcja | klucz | arkusz cz. 1arkusz cz. 2transkrypcja | kluczklucz |
Matura 2005 | arkusztranskrypcja | klucz | arkusz cz. 1arkusz cz. 2transkrypcja | kluczklucz |
Więcej o egzaminie z języka obcego na maturze 2012
Wyniki egzaminu wyrażane są w skali procentowej.
Warunkiem zdania egzaminu maturalnego z języka obcego nowożytnego, zdawanego jako przedmiot obowiązkowy, jest uzyskanie przez zdającego wymaganej liczby punktów zarówno w części ustnej, jak i pisemnej.
Zdający zdał ustny egzamin maturalny z języka obcego nowożytnego, jeżeli uzyskał co najmniej 30% punktów możliwych do uzyskania za wykonanie zadań.
Zdający zdał pisemny egzamin maturalny z języka obcego nowożytnego, jeśli uzyskał co najmniej 30% punktów możliwych do uzyskania za wykonanie zadań.
Wyniki egzaminu z języka obcego (w części ustnej i pisemnej) zdawanego jako przedmiot dodatkowy nie mają wpływu na zdanie egzaminu maturalnego.
Na świadectwie dojrzałości wyniki egzaminu ustnego i pisemnego z języka obcego nowożytnego zdawanego jako przedmiot obowiązkowy i jako przedmiot dodatkowy zapisywane są oddzielnie, z określeniem poziomu egzaminu, do którego zdający przystąpił.
Egzamin ustny na poziomie podstawowym trwa 10 minut; zdający ma dodatkowo 5 minut na zapoznanie się z treścią zestawu zadań.
Egzamin ustny na poziomie rozszerzonym trwa 15 minut; zdający ma dodatkowo 15 minut na zapoznanie się z treścią zestawu zadań i przygotowanie prezentacji.
Egzamin pisemny z języka obcego na maturze 2012
Poziom podstawowy
Zadania w arkuszu egzaminacyjnym sprawdzają umiejętności odpowiadające wymaganiom dla poziomu podstawowego:
a) rozumienia ze słuchu – zdający rozwiązuje zadania sprawdzające rozumienie wysłuchanych tekstów,
b) rozumienia tekstu czytanego – zdający czyta teksty i rozwiązuje zadania sprawdzające ich rozumienie,
c) pisania – zdający wykazuje się umiejętnością pisania prostych tekstów użytkowych.
Rozumienie ze słuchu
Liczba i długość tekstów: 3 teksty adaptowane o łącznym czasie trwania ok. 6 minut (całe nagranie z dwukrotnie odczytanymi tekstami, poleceniami i przerwami na wykonanie zadań trwa ok. 20 minut).
Rodzaje tekstów:
• teksty informacyjne (np. komunikaty i instrukcje)
• rozmowy, wywiady
• teksty narracyjne.
Typy zadań: zadania zamknięte – prawda / fałsz, dobieranie, wyboru wielokrotnego.
Rozumienie tekstu czytanego
Liczba i długość tekstów: 3 teksty adaptowane o łącznej długości około 1,5 strony A4.
Rodzaje tekstów:
• informacyjne
• publicystyczne
• narracyjne
• literackie.
Typy zadań: zadania zamknięte – prawda / fałsz, dobieranie, wyboru wielokrotnego.
Wypowiedź pisemna
Liczba i długość wypowiedzi: 2 teksty użytkowe:
• krótszy – bez określonego limitu słów
• dłuższy – 120-150 słów.
Formy wypowiedzi:
• krótki tekst użytkowy, np. notatka / wiadomość, pocztówka, ogłoszenie, zaproszenie, ankieta
• dłuższy tekst użytkowy: list prywatny, prosty list formalny.
Zadania polegają na napisaniu krótkiego i dłuższego tekstu użytkowego zgodnie ze szczegółowymi wskazówkami dotyczącymi treści.
Poziom rozszerzony
Część I
Zadania w arkuszu egzaminacyjnym sprawdzają umiejętności odpowiadające wymaganiom dla poziomu rozszerzonego:
a) stosowania struktur leksykalno-gramatycznych – zdający wykonuje zadania wymagające zastosowania odpowiednich struktur leksykalno-gramatycznych
b) pisania – zdający pisze dłuższy tekst na określony temat (do wyboru z trzech) we wskazanej formie.
Stosowanie struktur leksykalno-gramatycznych
Liczba zadań: 2 zadania.
Typy zadań: zadania otwarte – transformacje, tłumaczenie fragmentów zdań, słowotwórstwo, test luk.
Wypowiedź pisemna
Liczba i długość wypowiedzi: 1 tekst o długości 200-250 słów.
Formy wypowiedzi:
• opis
• opowiadanie
• recenzja
• rozprawka.
Część II
Zadania w arkuszu egzaminacyjnym sprawdzają umiejętności odpowiadające wymaganiom dla poziomu rozszerzonego:
a) rozumienia ze słuchu – zdający rozwiązuje zadania sprawdzające rozumienie wysłuchanych tekstów
b) rozumienia tekstu czytanego – zdający czyta teksty i rozwiązuje zadania sprawdzające ich rozumienie
c) rozpoznawania struktur leksykalno-gramatycznych – zdający wykonuje zadania wykorzystując załączony tekst.
Rozumienie ze słuchu
Liczba i długość tekstów: 3 teksty oryginalne lub w niewielkim stopniu adaptowane o łącznym czasie trwania ok. 6 minut (całe nagranie z dwukrotnie odczytanymi tekstami, poleceniami i przerwami na wykonanie zadań trwa ok. 25 minut).
Rodzaje tekstów:
• teksty informacyjne (np. komunikaty i instrukcje)
• rozmowy, wywiady
• teksty narracyjne.
Typy zadań: zadania zamknięte – prawda / fałsz, dobieranie, wyboru wielokrotnego.
Rozumienie tekstu czytanego i rozpoznawanie struktur leksykalno-gramatycznych
Liczba i długość tekstów : 3 teksty oryginalne lub w niewielkim stopniu adaptowane o łącznej długości około 2 stron A4.
Rodzaje tekstów:
• informacyjne
• publicystyczne
• narracyjne
• literackie.
Typy zadań:
• zadania zamknięte do sprawdzenia rozumienia tekstu – dobieranie, wyboru wielokrotnego,
• test luk do sprawdzenia umiejętności rozpoznawania struktur leksykalno – gramatycznych.
Punktacja na egzaminie pisemnym - matura z języka angielskiego
Poziom podstawowy
Rozumienie ze słuchu 15
Rozumienie tekstu czytanego 20
Wypowiedź pisemna 15
Razem 50
Poziom rozszerzony
część I
Stosowanie struktur leksykalno-gramatycznych 5
Wypowiedź pisemna 18
część II
Rozumienie ze słuchu 15
Rozumienie tekstu czytanego i rozpoznawanie struktur leksykalno-gramatycznych 12
Razem 50
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?