Branża e-commerce – na czym polega ten rodzaj handlu?

Materiał informacyjny
E-commerce, czyli handel elektroniczny, to prężnie rozwijający się sektor biznesowy. Jego najpopularniejszą formą są sklepy internetowe, które umożliwiają robienie zakupów niemalże z każdego miejsca na świecie. Dynamiczny postęp technologiczny sprawił, że coraz więcej działalności przenosi się do sieci. Na czym dokładnie polega ich specyfika?

Co to jest e-commerce?

E-commerce to rodzaj elektronicznej gospodarki, która obejmuje wszelkie transakcje biznesowe zawierane w sieci i realizowane za pośrednictwem nowoczesnych rozwiązań telekomunikacyjnych. W zakres tej działalności wchodzą kantory wymiany walut czy aukcje internetowe, ale e-handel to głównie sklepy internetowe. Na prowadzenie takiego biznesu decyduje się coraz więcej przedsiębiorców, którzy nie chcą inwestować w kupno lub wynajem lokalu użytkowego. Co więcej, również sporo firm istniejących stacjonarnie uruchamia internetowe wersje swoich sklepów. A to wszystko dlatego, że handel internetowy charakteryzuje się dużą różnorodnością nie tylko dóbr materialnych, ale i cyfrowych (takich jak aplikacje mobilne, gry, oprogramowanie).

Jakie są najważniejsze trendy w sektorze e-commerce?

Wdrażanie nowoczesnych rozwiązań to priorytet w tak postępowej branży, jak e-commerce. W ostatnich miesiącach pojawiło się wiele ciekawych propozycji, które umożliwiają poprawienie jakości świadczonych usług. Jedną z nich jest personalizacja, która w praktyce oznacza możliwość tworzenia przekazów dostosowanych do konkretnych odbiorców, mających sprawić, że klient poczuje się wyjątkowo. Wzrosła również popularność chatbotów. Odgrywają one szczególnie ważną rolę ze względu na rosnące potrzeby poszczególnych grup konsumentów, oczekujących całodobowego kontaktu ze sklepem. Swój rozkwit przeżywała też usługa same day delivery (oferuje ją chociażby sklep ebouwie, mający swój punkt stacjonarny w galerii http://posnania.eu/), która gwarantuje dostarczenie towaru w dniu złożenia zamówienia. Jest to szczególnie istotne ze względu na chęć zacierania granic między e-sklepami a sklepami stacjonarnymi. Dzięki temu e-commerce miał w tym roku większy udział w sprzedaży detalicznej.

Budowa marki e-commerce – od czego zacząć?

Aby stworzyć silną markę e-commerce, należy poświęcić sporo czasu na dokładne przemyślenie swoich działań. Dobry plan to podstawa, dlatego warto zastanowić się najpierw nad niszą na rynku, którą potencjalnie można wypełnić. Komunikacja z odbiorcami powinna być unikatowa i oryginalna, bo tylko w taki sposób można utrwalić w ich świadomości pożądany wizerunek firmy. Bardzo ważną rolę odgrywa również misja marki (czyli wartości, które dla jej twórcy są najważniejsze) oraz wizja (plan rozwoju zawodowego). Budowanie i rozszerzanie własnego biznesu e-commerce to długi proces, ale zaangażowanie, systematyczna praca i niecodzienne rozwiązania są najważniejszymi elementami w jego tworzeniu.

Więcej na temat:

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Więcej na temat:
Więcej na temat:
Więcej na temat:
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3