Budowa zaczyna się oczywiście od fundamentów. A te znajdą się między innymi na peronach trzecim, drugim i pierwszym. By ławy i fundamenty powstały trzeba zdejmować znajdującą się nad torami sieć trakcyjną. I dlatego kolejarze mają problem. Prace będą mogły odbywać się wyłącznie... w nocy, kiedy do Poznania przybywa niewiele pociągów. Dla budowlańców nie będzie to więc łatwy początek. Jeśli ekipy energetyków nie zdążą nad ranem założyć trakcji, na perony numer 3 i 1 nie wjadą pociągi.
Zobacz także: Dworzec przed Euro 2012 realny
Problemów z powstaniem dworca to jednak nie koniec. Wniosek o pozwolenie na budowę spółka Trigranit będzie mogła złożyć dopiero za trzy tygodnie, a póki co trwają negocjacje dotyczące lokalizacji dworca autobusowego. Ktoś zapyta: Teraz? Przecież już tyle razy prezentowano wizualizacje i mówiono, że terminal autobusowy jest częścią Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego. I owszem, ale przygotowując koncepcję i wizualizacje inwestor zakładał, że spółka PKS będzie uczestniczyła w tym przedsięwzięciu na zasadach rynkowych. PKS zmienił jednak właściciela i odkąd jest nim miasto Poznań, trwają rozmowy. Jak łatwo się domyślić punkt sporny to kwota dzierżawy, jaką przyjdzie zapłacić za korzystanie z terminalu.
– Dla dobra negocjacji nie mogę powiedzieć więcej niż to, że podpisanie porozumienia między miastem Poznań a spółką Trigranit przełożone zostało na koniec czerwca – wyjaśnia Rafał Łopka z biura prasowego Urzędu Miasta.
Wcześniej, bo lada dzień, poznańscy urzędnicy i radni muszą zadecydować, co z postojem taksówek, który na razie jest przed Dworcem Głównym PKP, ale z chwilą rozpoczęcia budowy fundamentów, będzie musiał zmienić lokalizację.
Część radnych jest za tym, by był on na ul. Dworcowej przed mostem, a część, by pozostał przed wejściem na dworzec.
Poprawioną koncepcję organizacji ruchu wokół dworca spółka Trigranit przesłała w ubiegłym tygodniu do Zarządu Dróg Miejskich oraz Zarządu Transportu Miejskiego.
Przypomnijmy, że węgierski Trigranit w Polsce już zdążył wybudować kilka obiektów, dotąd były to jednak centra handlowe. W Poznaniu ma wybudować dworce: kolejowy, autobusowy, galerię handlową. W ramach ZCK ma też powstać parking naziemny i podziemny.
21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?