Czy gruszki rosną na wierzbie, a słodki napój jest zdrowy? Nagrody dla uczniów z Wielkopolski

Jak mleko trafia do kartonów i co to jest glutaminian sodu? Blisko 4000 uczniów z całej Polski, którzy biorą udział w konkursie Tesco dla Szkół, już to wie. Duża dawka praktycznej wiedzy, a do tego setki nagród, czeka także na uczniów z wielkopolskich szkół. Czasu jest coraz mniej - na zgłoszenia do konkursu na Reklamy Społeczne organizator czeka tylko do 23 listopada.
 mat.pras.

Ponad 200 zestawów nagród, w tym najnowocześniejszy sprzęt multimedialny, czeka na szkoły podstawowe i gimnazjalne, które wezmą udział w wyjątkowej zabawie, poszerzając jednocześnie wiedzę swoich uczniów o zdrowym odżywianiu.

Jak wynika z badania „Przyszłość na talerzu” przeprowadzonego na zlecenie programu Tesco dla Szkół, polskie dzieci mają znikomą wiedzę o żywności, nie rozpoznają zdrowego jedzenia, niewiele wiedzą o jego składzie i pochodzeniu Aż 51% dzieci z województwa wielkopolskiego uważało, że po zmianach w przepisach dotyczących asortymentu w sklepikach, 1 września nadal będzie można kupić drożdżówki, a 61% sądziło, że znajdzie tam słodki napój. Jak zmienić nawyki żywieniowe naszych dzieci? Usunięcie „śmieciowego jedzenia” ze szkół to tylko jedna strona medalu.

Warto zadbać o motywację dzieci, poszerzenie ich wiedzy, a także – wprowadzenie wśród nich mody na mądre wybory żywieniowe. Wyjątkową pomoc dla wszystkich szkół oferuje program Tesco dla Szkół – „Przyszłość na talerzu”. Co jest jego siłą? Praktyczne podejście do tematu zdrowego odżywiania. Uczniowie zamiast czytać i uczyć się na pamięć informacji o żywności, będą mogli wszystkiego sami doświadczyć – upiec chleb na bazie zakwasu własnej produkcji, odwiedzić lokalnych producentów, by dowiedzieć się, jak powstaje mleko czy wreszcie uczyć się mądrych wyborów przy sklepowej półce dzięki czytaniu i rozumieniu etykiet.

Wspaniała przygoda

Tesco dla Szkół – „Przyszłość na talerzu” to pierwszy w Polsce program edukacyjny w całości oparty na fabule, w którym uczniowie poczują się jak bohaterowie gry. Ich misją będzie… uratowanie świata. Ich przewodnikami będą bohaterowie fabuły, ale także sami nauczyciele, którzy dzięki zestawom materiałów dydaktycznych do przeprowadzenia lekcji wprowadzą uczniów w niezwykły świat fabuły programu. Ponad 200 nauczycieli, którzy już uczestniczą
w programie, potwierdza atrakcyjność tej metody:
- Taka forma zajęć bardzo dzieciom się spodobała. Niektóre dzieci bardzo poważnie podeszły do pomocy ludziom z przyszłości, inne uznały, że to świetna zabawa, bo mogą dowiedzieć się wielu ciekawych informacji w formie gry i zabawy. – mówi pani Paulina Jabłońska ze szkoły podstawowej nr 3 w Chodzieży

Szansa na nagrody dla wielkopolskich szkół

Pierwszą szansę na nagrody w programie będą miały szkoły, które przyślą zgłoszenia do konkursu reklam społecznych do 23 listopada. Będą one walczyć o 22 nowoczesne nagrody multimedialne.

Natomiast pula nagród licząca ponad 200 zestawów czeka w całym konkursie, w którym można bawić się i walczyć o nagrody aż do 15 kwietnia 2016 roku.

Aby zgłosić szkołę do konkursu, nauczyciel musi zarejestrować się na stronie www.tescodlaszkol.pl i założyć zespół dla swoich uczniów. W konkursie mogą brać udział wszystkie szkoły podstawowe i gimnazjalne, w tym szkoły specjalne. Program wpisuje się
w podstawy programowe kilku przedmiotów (w zależności od wybranych zadań). Ponadto, uczniowie gimnazjów mogą w jego ramach zrealizować Projekt Gimnazjalny.

O badaniu: „Przyszłość na talerzu” – badanie ilościowe na temat wiedzy dzieci w Polsce o żywności przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 871 dzieci w wieku 6-15 lat. Badanie na zlecenie Tesco dla Szkół przeprowadzone przez Dom Badawczy Maison w sierpniu 2015 r.
O firmie: Tesco Polska jest czołową siecią sklepów samoobsługowych na polskim rynku z około 450 sklepami, od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. Firma zatrudnia prawie 30 tys. osób i oferuje klientom produkty ponad 1500 polskich dostawców. Co tydzień sklepy Tesco odwiedza ponad 5 milionów klientów.

O programie: Tesco dla Szkół to organizowany przez firmę Tesco Polska od 13 lat program z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Głównymi beneficjentami programu są szkoły podstawowe oraz gimnazjalne. W ramach programu ufundowano pracownie komputerowe i multimedialne oraz sprzęt dydaktyczno-sportowy dla w sumie 11 tysięcy polskich szkół o łącznej wartości ponad 13 milionów złotych.

Portale naszemiasto.pl objęły akcję patronatem medialnym.

red

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Więcej na temat:
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3