(© archiwum)

Składniki mineralne to ważny element diety. Sprawdź, jaka jest różnica między makroelementami a pierwiastkami śladowymi.

Podział na mikro- i makroelementy wynika z zapotrzebowania organizmu człowieka na składniki mineralne. Mianem mikroelementów określa się pierwiastki, których dzienna dawka nie powinna przekraczać 100 mg, natomiast makroelementy to składniki mineralne potrzebne organizmowi w ilości przekraczającej 100 mg dziennie. Do mikroelementów (pierwiastków śladowych) należą: chrom, selen, fluor, mangan, jod, cynk, miedź, molibden i żelazo. Z kolei w grupie makroelementów znajdują się: sód, fosfor, potas, chlor, magnez oraz wapń.

WIĘCEJ NA TEMAT W SERWISIE abcZDROWIE.pl


Wsparcie redakcyjne od:


Dieta i odżywianie

Komentarze (0)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!