Jeśli proponowane przepisy wejdą w życie kierowców czeka rewolucja.
Cena za parkowanie
Obecnie maksymalna cena za godzinę parkowania w SPP wynosi 3 zł. I to ma się nie zmienić. Ale projekt zmian w ustawie o drogach wprowadza dodatkowo kategorię strefy - strefa płatnego parkowania na obszarze zabudowy śródmiejskiej. Mogą ją tworzyć miasta powyżej 200 tys. mieszkańców. Cena w takiej strefie może wynieść nawet 9 zł (maksymalnie trzykrotność najwyższej stawki w „zwykłej strefie”, czyli 3zł x3 ).
Cel takiego zabiegu jest prosty. Chodzi o to, aby zniechęcić kierowców do parkowania w centrach miast (lub np. na starówkach) i poprawić jakość powietrza. Władze miast będą miały swobodę w tworzeniu stref.
Płatne 7 dni w tygodniu
Projekt zakłada, że płacić za parkowanie będziemy musieli nawet 7 dni w tygodniu. Teraz płacimy tylko w dni robocze, czyli od poniedziałku do piątku.
Oznakowanie strefy
Projekt rozwiewa wątpliwości jak strefa płatnego parkowania ma być zorganizowana. W obecnym stanie są wątpliwości, czy oprócz znaków pionowych, każe miejsce musi być wymalowane białą strefą. W Szczecinie obecnie na części miejsc nie ma oznakowania poziomego i miasto pobiera opłaty. Wyroki sądów administracyjnych są też rozbieżne.
Nowy projekt nie pozostawia złudzeń. Strefa ma być oznaczona znakami pionowymi i poziomymi. Jeśli przepisy wejdą w życie, to oznacza, że wiele miejsc w obecnej strefie należałoby zlikwidować lub wymalować białe pasy tam, gdzie ich nie ma lub są oznaczone inaczej niż białą farbą.
[sndh]
Zobacz także: Nie będzie strefy płatnego parkowania w wersji radnych
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?