Chociaż remontowane będą perony, wiaty pozostaną stare. Te stojące na peronach 5. i 6. to żeliwne, nitowane konstrukcje przykryte deskami i papą. Pochodzą jeszcze z czasów Powszechnej Wystawy Krajowej i tworzą w budynkiem Dworca Zachodniego. Joanna Bielawska-Pałczyńska, Miejski Konserwator Zabytków domaga się, by pozostały na miejscu.
Nie będą to jedyne stare wiaty na dworcu głównym. Na peronie 4a pojawi się zadaszenie, które przez długie lata stało na peronie 2. Ta wiata pamięta XIX wiek.
Stary dworzec PKP w Poznaniu: Poznaniacy wolą historyczną fasadę
Konserwator zabytków oczekuje od PKP spójnej architektonicznej koncepcji modernizacji peronów. Ma ona uwzględniać nie tylko zachowanie zabytkowych wiat, ale równie pokazać zadaszenie nad peronem 4., dochodzącym do budynku dworca i połączenie zadaszenia zabytkowej XIX wiecznej wiaty z peronem 4. Prace wykona firma Torpol.
Ekipa Torpolu rozpoczęła prace przygotowawcze do remontu. Zamknięto peron 4a oraz zdemontowano tor, na który wjeżdżały pociągi z kierunku Leszna i Wrocławia. Po zakończeniu tych robót, wykonawca przeniesie się na peron 4. Do końca 2017 roku potrwa remont piątego i szóstego peronu. Remont chce także wykorzystać Trigranit i wybudować fundamenty pod kładkę, która połączy ul.Głogowską z dworcem.
Koncepcje na stary dworzec PKP
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?