Kampania zainicjowana wiele lat temu i organizowana pod patronatem Komisji Europejskiej prowadzona jest równolegle we wszystkich krajach UE oraz kilku krajach pozaeuropejskich.
Kampania to doskonała okazja dla władz lokalnych do testowania i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań skutkujących poprawą komunikacji publicznej, pieszej i rowerowej.
Kampania Europejski Dzień bez Samochodu oraz Tydzień Zrównoważonego Transportu jest odpowiedzią na negatywne konsekwencje wynikające z nadmiernego ruchu samochodowego w miastach. W wielu aglomeracjach miejskich ludzie narzekają na niską jakość życia, m.in. na zanieczyszczenie powietrza, stres, wysoki poziom hałasu, wypadki, zajmowanie coraz większej przestrzeni przez samochody.
Dlatego też ogólnym celem kampanii jest kształtowanie proekologicznych wzorców zachowań oraz popularyzacja transportu miejskiego przyjaznego środowisku. Ponadto kampania ta przyczynia się do zmniejszenia zanieczyszczeń powietrza oraz hałasu przez co wpływa na polepszenie jakości życia w mieście.
Kampania skupia się głównie na trzech zadaniach:
- zachęceniu jak największej liczby osób do używania alternatywnych form transportu takich jak komunikacja publiczna, piesza lub rowerowa;
- zwiększeniu świadomości oraz informowaniu o związanych z masową motoryzacją negatywnych konsekwencjach dla jakości życia;
- pokazaniu miasta bardziej przyjaznego mieszkańcom.
To możliwość promocji miasta jako miejsca przyjaznego środowisku naturalnemu oraz poprawie życia mieszkańców i zwiększenia atrakcyjności miasta. Zaangażowanie władz miast jest kluczem do sukcesu tego przedsięwzięcia.
Szczegółowe informacje nt. kampanii oraz zasady uczestnictwa znajdują się na stronie www.mos.gov.pl
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?