Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa nowego Dworca PKP: Poznaniacy pytają TriGranit odpowiada [ZDJĘCIA]

Marta Narbuntowicz
Dlaczego ruchome schody wjadą tylko w górę? Co z kładką z trasy PST? I jak na dworzec dotrą rowerzyści? Na te i inne pytania odpowiada na facebook'u TriGranit - firma, która buduje nowy Poznań City Center.

W sprawie ruchomych schodów na peronie 1, 2 i 3 sprawa nie jest prosta. Plan skomunikowania peronów z halą główną nowego dworca musi się zmieścić w istniejącej przestrzeni peronów. Czy jednak jest to powód by instalować schody tylko w górę?

- Pojawiły się problemy związane z ewakuacją obecnie realizowanego etapu, czyli samego dworca - ewakuacja ta będzie prowadzona poprzez peron 1 na Plac Dworcowy oraz kładkę dla pieszych do Mostu Dworcowego, co wymusza z jednej strony wykonanie schodów stałych, a obszar, w którym je lokowano, jest limitowany zasięgiem decyzji lokalizacyjnej (budynek stoi w ostrej granicy) oraz powierzchnią użytkową peronu 1 - tłumaczy inwestor.

Wiemy zatem, że w przestrzeni tak określonej po prostu nie ma szansy wprowadzenia dodatkowych schodów ruchomych na pierwszych trzech peronach, a co z ruchomym chodnikiem z podziemnego tunelu PST?

- Nigdy nie było mowy o ruchomych chodnikach. Dostęp do kładki PST będzie możliwy za pomocą tradycyjnych schodów oraz wind znajdujących się na każdym z peronów - podkreśla inwestor informując jednocześnie, że zadanie to będzie zrealizowane w ramach budowy szybkiego tramwaju PST.

Kolejna sprawa to przejście podziemne z Dworca Zachodniego. Przejście to nie zostanie bowiem przedłużone do przyszłego centrum handlowego. Dlaczego?

- To idealne rozwiązanie, które było rozważane i szczegółowo analizowane. Jednak z uwagi na istniejącą, przechodzącą pod ziemią infrastrukturę teleinformatyczną realizacja tego projektu jest w praktyce niemożliwa do przeprowadzenia.

Według inwestora powody do zadowolenia mogą mieć natomiast rowerzyści. - Będą ścieżki rowerowe wraz z nowym układem drogowym wokół Poznań City Center. Do dworca i centrum handlowego będzie można się dostać nowym przejściem podziemnym zbudowanym na wysokości Delty. Ponadto będą windy, w których można transportować rowery na perony - informuje.

Przebudowa placu dworcowego, remont peronów oraz wymiana małej architektury (ławki, tablice, kosze na śmieci) pozostają poza kompetencjami i zakresem inwestycji firmy TriGranit.

Najważniejsze informacje z Poznania - zamów nasz newsletter

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto