Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa ronda w Szczepankowie: Powstaje nowy węzeł dla samochodów oraz trasy rowerowe [ZDJĘCIA]

Marcin Idczak
Budowa ronda w Szczepankowie
Budowa ronda w Szczepankowie Paweł Miecznik
Trwa budowa ronda w Szczepankowie. Do końca stycznia 2015 roku powstanie nowy olbrzymi węzeł dla samochodów, trasy rowerowe oraz kanalizacja dla Szczepankowa. Kierowców czekają duże objazdy.

Budowa ronda w Szczepankowie: Powstaje nowy węzeł dla samochodów oraz trasy rowerowe

Do końca stycznia przyszłego roku poznańscy drogowcy będą budowali wielkie rondo na Szczepankowie (w rejonie ulic: Krzywoustego, Ostrowskiej, Ługańskiej i Bodawskiej). Dzięki niemu znacznie usprawniony ma zostać dojazd do tej części Poznania oraz na Krzesiny. Mieszkańcy o zmiany komunikacyjne walczyli już od lat.

Jednak najbliższe 9 miesięcy kierowcy muszą liczyć się z ogromnymi utrudnieniami w poruszaniu w rejonie zjazdu z wiaduktu na Franowie.

CZYTAJ TEŻ: Ulica Zamkowa w Poznaniu po hiszpańsku, ze stolikami na zewnątrz?

By dostać się do ul. Ługańskiej i samego Szczepankowa oraz dalszych Tulec, ewentualnie Nowej wsi (jadąc od strony węzła Krzesiny), trzeba obecnie dotrzeć aż do zjazdu na giełdę ogrodniczą, następnie koło Kinepolis wjechać znów na wiadukt i wrócić do skrętu na Krzesiny. Dalej trasa wiedzie pod wiaduktem ul. Krzywoustego.
Wyjeżdżający, którzy chcą wydostać się z Poznania, muszą natomiast z ul. Ługańskiej dostać się na trasę katowicką w kierunku centrum miasta, a następnie zawrócić pomiędzy giełdą, a kinem (jadąc pod wiaduktem). Tak samo trzeba zrobić w przypadku przejazdu ze Szczepankowa do Krzesin.

Z powodu prac część ulic stała się jednokierunkowymi. – W ramach inwestycji przewiduje się przebudowę istniejącego układu skrzyżowań węzła, czyli ulicy Krzywoustego z ulicą Ługańską oraz jej z ulicą Ostrowską przez wybudowanie ronda pięciowylotowego o dwóch pasach ruchu – mówi Tomasz Libich z Zarządu Dróg Miejskich. – W czasie prac powstanie nie tylko samo rondo, ale także: kanalizacja deszczowa, oświetlenie uliczne, drogi rowerowe, w tym włączenie ruchu rowerowego w wiadukt na Franowie – dodaje Tomasz Libich.

Koszt inwestycji to prawie 6,9 milionów złotych (z czego 1,2 miliona pochodzi od PKP Cargo). Możliwe, że za kilka lat z ronda wjeżdżając w ul. Bodawską będzie można dostać się do nowego wiaduktu nad torami kolejowymi na Franowie. To jedna z propozycji inwestycji drogowych w Poznaniu mająca usprawnić ruch lokalny.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto