Największy wpływ będą na to miały nowy dworzec kolejowy oraz Kaponiera. Zarówno dworzec, jak i samo rondo mają spełniać po przebudowach europejskie standardy (ruchome schody, szklane powierzchnie, ułatwienia dla niepełnosprawnych).
Zobacz także: Jak Poznań przygotowuje się do Euro 2012?
Sam dworzec, zdaniem prezydenta Grobelnego, zmieni się w największy w Poznaniu węzeł przesiadkowy. - Zlikwidujemy ten przy Bałtyku, ponieważ nie będzie już potrzebny - mówi. - Autobusy będą jeździły dalej, do dworca kolejowego. A tam pasażerowie przesiądą się do innego autobusu miejskiego, gminnego, tramwaju lub pociągu.
Pojazdy też będą miały wpływ na wygląd miasta. Przed Euro 2012 poznańskie MPK wzbogaci się o ponad 120 nowych autobusów i 45 tramwajów. Do mistrzostw. Tak liczony jest czas na realizację kilku inwestycji w mieście. Wtedy ma być gotowy wiadukt w Antoninku, rondo Jana Nowaka-Jeziorańskiego, jeden pas poszerzonej ulicy Grunwaldzkiej, a także ulica Roosevelta i nowa trasa tramwajowa na Franowo.
Czytaj więcej na stronie Głosu Wielkopolskiego
Zobacz także: Postępy prac na budowie dworca PKP w Poznaniu
Najważniejsze informacje z Poznania - zamów nasz newsletter
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?