- Główna ideą Google Online Marketing Challenge jest umożliwienie uczestnikom, jeszcze w ramach uczelni, sprawdzenia dotychczasowych i zdobycia nowych umiejętności w realnym starciu z profesjonalnymi zespołami prowadzącymi kampanie marketingowe dla konkurujących na rynku firm - mówi dr Wojciech Czart z Wydziału Fizyki UAM w Poznaniu.
Zobacz też: Google Online Marketing Challenge - Poznańscy studenci w Top 5 Europy
Każdy, z zespołów biorących udział w konkursie, otrzymuje za zadanie przygotowanie i przeprowadzenie trzytygodniowej kampanii marketingowej z wykorzystaniem systemu Google AdWords, wysoce zaawansowanego narzędzia do zarządzania kampaniami reklamowymi w Internecie.
Spośród polskich uczelni prym wiodą Szkoła Główna Handlowa w Warszawie (SGH) oraz Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu. Studenci pierwszej z wymienionych szkół wyższych między innymi dwukrotnie zdobyli tytuł Światowych Zwycięzców Google Online Marketing Challenge w latach 2012 i 2014. Natomiast poznańscy studenci zasłynęli między innymi z czterokrotnego zdobycia miejsca w finałowym Top 5 Europy.
Studentów UAM do udziału w konkursie Google Online Marketing Challenge przygotowywał dr Wojciech Czart, którego to organizatorzy zaprosili do prestiżowego grona członków The Global Academic Panel,składającego się autorytetów akademickich z dziedziny marketingu internetowego i odpowiadającego za aspekt merytoryczny konkursu.
Jako członek jury GOMC dr Czart oceniał m.in. kampanię zespołu studentów dra Tymoteusza Doligalskiego z SGH. Wykładowca UAM podkreśla wyjątkową jakość przeprowadzonej przez studentów SGH kampanii, która nie miała sobie równych.
Do tej pory zespoły, prowadzone przez wykładowców SGH, przygotowywały się do GOMC poza programem studiów. Od bieżącego roku proces przygotowywania się do konkursu został zintegrowany z programem studiów nowego kierunku e-Biznes, w ramach przedmiotu "Marketing z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych”.
Studenci UAM biorą udział w GOMC od 2009 . Od samego początku zespoły UAM przygotowywały się do konkursu w ramach autorskich zajęć monograficznych „Technologie e-commerce – marketing internetowy”, prowadzonych na Wydziale Fizyki przez dra Wojciecha Czarta.
W pierwszych latach brali w nich udział wyłącznie studenci Informatyki Stosowanej (obecnie Technologie Komputerowe), Wydziału Fizyki, jednak zainteresowanie wykładem stopniowo rosło. Obecnie wykład ten jest prowadzony również w ramach międzyuczelnianego kierunku Techniczne Zastosowania Internetu oraz dla studentów z wymiany międzynarodowej AMU-PIE, programów MOST i LLP Erasmus.
Zobacz też: Google Online Marketing Challenge - Poznańscy studenci triumfowali po raz czwarty
Udział w konkursie zaowocował wieloma pracami magisterskimi na temat różnych aspektów komercyjnych środowisk internetowych. Od tych bezpośrednio związanych ze strategiami marketingu internetowego, poprzez analitykę ruchu e-sieci, bezpieczeństwo i budowę serwisów komercyjnych, do badań architektury informacyjnej stron WWW metodą eye-trackingu pod opieką prof. dr hab. Ryszarda Naskręckiego kierownika Pracowni Fizyki Widzenia i Optometrii UAM.
Skomentuj:
Google Online Marketing Challenge. Poznaniak wśród jurorów
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?