Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Inwazja kultury: katowicki Spodek atakuje Warszawę! [Zdjęcia + Wideo]

Piotr Kalsztyn
Piotr Kalsztyn
Rusza nowa kampania promująca Katowice.
Rusza nowa kampania promująca Katowice. mat. prasowe
Rusza nowa kampania promująca Katowice.

Blisko półtora miliona złotych ma kosztować nowa kampania wizerunkowa, która ponownie ma przedstawiać Katowice jako miasto wielkich wydarzeń. Tytułem tegorocznej akcji jest Inwazja Kultury. - Mimo że, pod względem kapitału kultury życia codziennego jesteśmy oceniani najwyżej w kraju, to nasz wizerunek wciąż nie jest najlepszy, trzeba to zmienić - mówi Piotr Uszok, prezydent miasta. Faktycznie, gorszy wizerunek z dużych polskich miast mają jedynie Łódź, Bydgoszcz, Lublin i Białystok.

Zmienić ma to nowa kampania wizerunkowa, która pojawi się w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Lublinie oraz w telewizjach TVN24 i TVP Kultura. - W Katowicach nie należy odkrywać Ameryki, bo miasto ma jedną rzecz, której jej wszyscy zazdroszczą - Spodek. Każdy chciałby mieć swoją Wieżę Eiffla - mówi Mateusz Zmyślony, dyrektor kreatywny z grupy Eskadra, odpowiedzialnej za kampanię - dodaliśmy do Spodka hasło "inwazja kultury", które jest hasłem bez kompleksów i niczego się nie boi - dodaje.

Spodek będzie wykorzystywany zarówno na bilbordach, jak i w reklamie telewizyjnej. Najbardziej charakterystyczny śląski budynek, niczym w filmach science-fiction, nadlatuje nad największe polskie miasta i zaprasza do Katowic. - Wykorzystamy mechanizm znany z internetu, mianowicie geotargetowanie. W każdym mieście znajdzie się inny plakat - mówi Zmyślony.


Zobacz, jak będą wyglądać plakaty w poszczególnych miastach


W reklamie telewizyjnej spot przybrał formę breaking news. Przerywany jest blok reklamowy, aby poinformować o inwazji kultury prosto z Katowic.

Ponadto mają zostać przeprowadzone eventy w centrach handlowych. Na wszystkich telewizorach w sklepach RTV ma zostać wyświetlony spot Katowic, a pod centrami ma biegać ekipa telewizyjna, pytająca klientów o Katowice.

W kampanii będzie reklamowana szóstka katowickich imprez: Rawa Blues, OFF Festival, Tauron Nowa Muzyka, Letni Ogród Teatralny, RegioFun i Biennale Plakatu Polskiego. - Promujemy Katowice jako miasto wielkich wydarzeń, a nie same wydarzenia - mówi Waldemar Bojarun, z promocji Urzędu Miasta.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto