Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jak stworzyć efektywną reklamę?

materiał powstał przy współpracy z initi.pl
efektywna reklama
efektywna reklama
Reklama od setek lat pełni rolę komunikatora różnego rodzaju przedsiębiorstw z rynkiem. Jej głównym celem jest zachęcenie szerszego grona klientów do korzystania z usług konkretnej firmy, dlatego musi ona przyjmować odpowiednie cechy i funkcje. Niestety coraz więcej reklam traci na znaczeniu przez bardzo słabą jakość, która zamiast pomóc, szkodzi produktowi. Jak zatem sprawić aby nasze spoty telewizyjne, rollupy i banery reklamowe przynosiły oczekiwane efekty?

Dobra reklama jest czynnikiem decydującym o skuteczności strategii marketingowej danego przedsiębiorstwa. Aby ta przyczyniła się do wzrostu zainteresowania ze strony klientów, musi spełniać odpowiednie funkcje i wymogi.

Fundamentem skutecznej reklamy jest ciekawe przesłanie. W przypadku wersji telewizyjnej należy zastosować kilka patentów, które na pewno przyciągną uwagę klientów. Trzeba zadbać o odpowiednią kolorystykę - najlepiej sprawdzą się wyraziste i krzykliwe kolory, a dobrze dobrana muzyka wprawia widza w określony nastrój. Jednak ważna jest również długość reklamy. Nikogo nie zadowala bowiem 10-minutowe gapienie się w ekran telewizora, gdzie ukazywane są zalety tylko i wyłącznie jednego produktu. Warto zatem spot reklamowy skrócić do minimum, jednak nie zapominając o umieszczeniu w nim odpowiedniej ilości informacji do przekazania. Kolejną cechą reklamy, którą wiele firm boi się wykorzystać jest jej kontrowersyjność. Chodzi o to, aby jej przesłanie wzbudzało u odbiorcy mocne uczucia – dobre czy złe, ważne, aby zostały na długo w jego pamięci. Takie kontrowersyjne działanie prowadzi do nakłonienia konsumenta do zakupu danego produktu. Nie jest to łatwe zadanie, ponieważ większość z nas przyzwyczaja się do jednej rzeczy i ciężko jest zmienić nasze preferencje i nawyki. Należy zatem zadbać o dobrą jakość reklamy. Nie warto inwestować w najtańsze środki przekazu i prezentacji produktu, ponieważ celem producentów jest uzyskanie pozytywnej opinii wśród klientów. Jakość reklamy prowadzi bowiem do uzyskania przez nią funkcji utrwalającej, która przekonuje konsumentów o tym, iż produkt który wybrali jest najlepszy z najlepszych.

Odnosząc się do bardziej bezpośrednich rodzajów reklamy, np. w wersji drukowanej, należy zadbać o jakość form prezentujących dany produkt. Mogą to być ulotki, które powinny zawierać najważniejsze informacje, jakie chce uzyskać konsument. Najważniejszy jest ciekawy i zauważalny nagłówek. Oprócz tego ulotka powinna być przejrzysta, ciekawie zaprojektowana, logiczna i prosta w odbiorze. Mówiąc o cechach dobrej reklamy, nie można zapomnieć o jej rozpowszechnianiu – udostępnianie tylko za pomocą ulotek to za mało. W tym celu warto skorzystać z różnego rodzaju rollupów, katalogów czy toreb i banerów reklamowych oferowanych w drukarniach internetowych, np. na stronie www.initi.pl.

Powiedzenie, iż reklama jest dźwignią handlu zdecydowanie przekłada się na rzeczywistość. Jednak, aby ta przyniosła efekt i została dostrzeżona rynku musi spełniać odpowiednie warunki, które przyciągną klienta. Zatem poznanie tych warunków to klucz do sukcesu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto