Na pomysł zorganizowania konkursu "Wzorcowy szyld" wpadli przedstawiciele stowarzyszenia Ulepsz Poznań. Ma to być odpowiedź na problem nadmiaru reklam i billboardów, których estetyka ma się nijak do klimatu Starego Miasta.
- W samej okolicy Starego Rynku doliczyliśmy się około 300 szyldów, reklam i billboardów, które w żaden sposób nie komponują się z otoczeniem – opowiada Sara Dobrzańska ze stowarzyszenia Ulepsz Poznań. – Nie chcemy jednak piętnować ich autorów, ale nagrodzić tych, którzy dbają o estetykę.
Do 30 listopada każdy poznaniak może zgłosić szyld, który może być pozytywnym przykładem dopasowania do estetyki miejsca. Wystarczy wysłać maila na adres [email protected] z dołączonym zdjęciem i opisem, gdzie dokładnie znajduje się dany szyld i co reklamuje.
7 grudnia kapituła konkursowa wybierze 10 najlepszych szyldów, kierując się ich ogólną estetyką, wpasowaniem w otoczenie, metodą wykonania, podświetleniem itd. Z tej dziesiątki zwycięzcę wyłonią internauci, którzy będą oddawać głosy w głosowaniu na stronie internetowej www.ulepszpoznan.pl. Zakończy się ono 21 grudnia.
- Dla zwycięzcy mamy symboliczną nagrodę – przyznaje Sara Dobrzańska. – Chcemy konkurs zorganizować także za rok i mamy nadzieję, że wtedy morze obecnej tandety i pstrokacizny będzie już znacznie mniejsze - komentuje.
Czytaj więcej wiadomości z Poznania
**
**
9 ulubionych miejsc kleszczy w ciele
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?