(© 123rf)

Jod to ważny dla prawidłowego funkcjonowania organizmu pierwiastek. Jakie produkty spożywcze mają go w swoim składzie?

Źródłem jodu są przede wszystkim owoce morza, ryby morskie, warzywa, drożdże oraz produkty zbożowe. Produktem bogatym w jod jest również sól kuchenna, jednak należy spożywać ją z umiarem, by nie dopuścić do rozwoju nadciśnienia tętniczego. Warto podkreślić, że niektóre produkty spożywcze obniżają absorpcję jodu z pożywienia w związku z obecnością niekorzystnych substancji. Do produktów tego typu zalicza się kalafior, brukselka oraz kapusta. Co ciekawe, po ugotowaniu ich niekorzystny wpływ na wchłanianie jodu jest wyraźnie mniejszy.

WIĘCEJ NA TEMAT W SERWISIE abcZDROWIE.pl


Wsparcie redakcyjne od:


Dieta i odżywianie

Komentarze (1)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

1620/ksiegowy (gość)

Formularze PIT 2013-2014

www.pit2014.wordpress.com/rozliczenie-roczne-program-pit

www.pit2014.wordpress.com/formularze-pit-2013-2014/