Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kampania Praca? Lubię to!: O turkusowych liderach i firmach ideach

RED
Praca? Lubię to!
Praca? Lubię to! poznan.pl
Za nami ostatnie już spotkanie w ramach kampanii "Praca? Lubię to" organizowane przez park technologiczny YouNick i Uniwersytet SWPS. W poniedziałek dzięki zaproszonym prelegentom usłyszeć można było o firmach przyszłości i o tym, jak motywować pracowników, by jednak mu się chciało.

Zaproszeni goście podzielili się nowatorskimi koncepcjami, które są już wdrażane w firmach w Polsce i na świecie. Było więc o turkusowych liderach i firmach ideach.

Od maja w ramach kampanii „Praca? Lubię to!”, organizatorzy: park technologiczny YouNick i Uniwersytet SWPS wraz z zaproszonymi gośćmi i uczestnikami spotkań szukali odpowiedzi, dróg i recept na to, jak pracować lepiej po to, aby lepiej żyć.

- W atmosferze wolności i szacunku do tego kim jest człowiek i jakie zasoby wnosi do organizacji. W dialogu ludzie się rozwijają, a wraz z nimi tworzone przez nich firmy. Brzmi jak utopia w dobie konkurencyjnej gospodarki rynkowej? A może utopią jest już model gospodarki wolnorynkowej? - mówiła jeszcze przed ostatnim spotkaniem Beata Kiewisz, pomysłodawczyni i współorganizatorka kampanii społecznej „Praca? Lubię to!”.

Żaneta Poirieux z Human Integral Institute przybliżyła więc pojęcie turkusowych organizacji - czyli takich, w których nie ma hierarchii i znanych dotąd tzw. systemów motywacyjnych, w którym każdy ma przestrzeń do rozwoju, a jednocześnie jest odpowiedzialny za efekty działania i realizację celów firmy. Turkusowi liderzy, dbający o rozwój własny oraz swoich zespołów, to, jej zdaniem, przyszłość biznesu, a ich działania pozwolą ludziom odnaleźć w pracy sens życia, godność i radość tworzenia.

Piotr Voelkel, współzałożyciel SWPS i współwłaściciel Grupy Kapitałowej VOX opowiedział uczestnikom historie swojej firmy.
- Trzeba wierzyć w swój zespół i z nim współtworzyć i realizować wizje. Nasz sukces może być sukcesem innych ludzi - trzeba szukać rozwiązań, które wszystkim dadzą korzyści - stwierdził Voelkel.

Podobne spostrzeżenie na temat firm przyszłości miała także Dagmara Nickel z YouNick, która inspirowała uczestników tym, by brać sprawy w swoje ręce. - Dobre rzeczy zdarzają się tym, którzy do nich dążą, którzy po nie idą i wyciągają po nie ręce - mówiła założycielka parku technologicznego TouNick.

- Na konferencję zamykającą naszą akcję zaprosiliśmy także wieloletniego pracownika firmy, która w tym roku po raz kolejny znalazła się na czele światowej listy najlepszych miejsc pracy Instytutu Great Place to Work. Mateusz Zięba z szwajcarskiego oddziału Google opowiedział o swojej pełnej pasji pracy i zebranych do tej pory doświadczeniach zawodowych – mówi Agnieszka Lewicka, współorganizatorka kampanii z Uniwersytetu SWPS. – Jednym z prelegentów był także psycholog dr Konrad Piotrowski, wykładowca naszej uczelni, który z perspektywy psychologii rozwojowej pokzał, jak dokonać zmiany w życiu, by czuć się szczęśliwym.

Część wykładową zakończył panel dyskusyjny, w którym udział wzięli zaproszeni goście. Uczestnicy spotkania mogli skorzystać także z bezpłatnych warsztatów z wykładowcami Uniwersytetu SWPS - psychologami, coachami i psychoterapeutami.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto