Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Lech Poznań biznesowym liderem Ekstraklasy!

RED
Lech Poznań biznesowym mistrzem
Lech Poznań biznesowym mistrzem Waldemar Wylegalski
Lech Poznań biznesowym liderem Ekstraklasy!. Tak wynika z raportu „Ekstraklasa Piłkarskiego Biznesu”, przygotowanego przez ekspertów z firmy doradczej EY i spółki Ekstraklasa S.A.

Raport „Ekstraklasa Piłkarskiego Biznesu” opublikowany został już po raz siódmy. Zawiera między innymi ranking biznesowy 16 klubów Ekstraklasy za sezon 2014/2015. Wynika z niego, iż w minionym roku 14 z 16 klubów Ekstraklasy zwiększyło swoje przychody, choć przychody łącznie w porównaniu do roku 2013 okazały się niższe o 5 mln. W 2013 wyniosły 459 mln zł, a w 2014 - 454 mln zł. Spadek spowodowała degradacja do 1.Ligi Zagłębia Lubin.

Kolejorz zajął pierwsze miejsce w rankingu w kategoriach finansowej i efektywności sportowej. Warszawska Legia okazała się najlepsza na polu marketingowo-medialnym. Trzecia pozycja w rankingu biznesowym przypadła Lechii Gdańsk.

Zobacz też: Burdy kibiców przed meczem Lech Poznań - FK Sarajewo [AKTUALIZACJA, WIDEO]

– Warte odnotowania są dwa fakty – wylicza Krzysztof Sachs, Partner w firmie doradczej EY i pomysłodawca raportu „Ekstraklasa Piłkarskiego Biznesu”. - Po pierwsze: Legia Warszawa pobiła własny rekord sprzed roku, jeśli chodzi o wysokość przychodów. Wyniosły one ponad 115 milionów złotych i są najwyższymi przychodami jednego polskiego klubu w historii. Po drugie: w tym roku, po raz pierwszy odkąd publikujemy nasz raport, klub o najniższych przychodach przekroczył granicę 10 mln złotych wpływów. Był to Górnik Łęczna z blisko 11 milionami - dodaje pomysłodawca raportu.

Kolejorz mistrzem finansów
Biznesowym liderem rankingu został Kolejorz., mimo iż przychody poznańskiego klubu były prawie o połowę niższe niż Legii Warszawa (65,5 mln zł). Były one za to najbardziej zdywersyfikowane. Klub z Poznania miał też lepszą płynność finansową i niższe zadłużenie od Legii, która z kolei umocniła swoją pozycję najsilniejszej marketingowo marki w Polsce, wygrywając w trzech na cztery kategorie w klasyfikacji: średniej oglądalności meczów na platformie nc+, wartości sprzedanych gadżetów klubowych oraz ekwiwalentu reklamowego (czyli umownej wartości, jaką przedstawia koszulka meczowa klubu dla sponsorów).

Kolejorz wygrał również rywalizację w kategorii obejmującej frekwencję na stadionie. Średnio mecze Lecha z trybun oglądało 20 261 kibiców. Na drugiej pozycji uplasowała się Lechia (16 596 kibiców), a na trzeciej - Wisła Kraków (16 608).

Lech okazał się też minimalnie lepszy od Legii pod względem efektywności sportowej. O zwycięstwie zadecydowała liczba piłkarzy poniżej 21. roku życia, którzy zagrali w rozgrywkach Ekstraklasy. Takich zawodników w szeregach Lecha było dziesięciu w sezonie 2014/2015. W Legii natomiast dziewięciu. Na marginesie warto zaznaczyć, iż najwięcej młodzieżowców, bo aż dwunastu wystawiła do gry Lechia.

Lech wyprzedził Legię w rankingu biznesowym o… jednego zawodnika urodzonego po 1 stycznia 1993 roku. I to właśnie dało klubowi z Bułgarskiej sukces. – Pokazuje to wyraźnie jak zacięta jest walka między dwiema dominującymi siłami w polskim futbolu klubowym - mówi Krzysztof Sachs. - Jest też wyraźna trzecia i czwarta siła w postaci Lechii i… mimo wszystko Wisły. Do czołówki biznesowej, przy dobrych wynikach sportowych, mogą aspirować też Jagiellonia i Śląsk oraz Cracovia przekonuje Sachs.

Polecane wideo:

Źródło: Press Focus/x-news

Skomentuj: Lech Poznań biznesowym liderem Ekstraklasy!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Trener Wojciech Łobodziński mówi o sytuacji kadrowej Arki Gdynia

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto