MATURA 2013. Język angielski - poziom rozszerzony [ARKUSZE, ODPOWIEDZI]

W czwartek, 9 maja maturzyści zdawali egzamin pisemny z języka angielskiego. Publikujemy arkusze i odpowiedzi.

Matura 2013: Język angielski - poziom rozszerzony

ARKUSZ PYTAŃ

Pobierz: ARKUSZ PYTAŃ - JĘZYK ANGIELSKI ROZSZERZONY cz.I
Pobierz: ARKUSZ PYTAŃ - JĘZYK ANGIELSKI ROZSZERZONY cz. 2
Pobierz: TRANSKRYPCJA - JĘZYK ANGIELSKI ROZSZERZONY

ODPOWIEDZI

STOSOWANIE STRUKTUR LEKSYKALNO-GRAMATYCZNYCH

ZADANIE 1
1.1. optional
1.2. automatically
1.3. safety
1.4. suggestions
1.5. enable

ZADANIE 2
2.1. The noise from the street made it hard for the students to concentrate fully.
2.2. We should not have allowed Mike to go to the party on his own.
2.3. Would you mind carrying that large bag for me?
2.4. New York is said to be a city that never sleeps.
2.5. The teacher accused me of not paying attention to her when she was talking to me.

WYPOWIEDŹ PISEMNA


ZADANIE 3

Wypowiedz się na jeden z trzech poniższych tematów. Wypowiedź powinna zawierać od 200 do 250 słów i spełniać wszystkie wymogi typowe dla formy wskazanej w poleceniu. Zaznacz wybrany temat, zakreślając jego numer.
1. Coraz więcej osób, zamiast gotować obiady w domu, korzysta z gotowych dań kupionych w supermarketach. Napisz rozprawkę, w której przedstawisz wady i zalety takiego rozwiązania.
2. Napisz opowiadanie o dwóch nastolatkach, którzy podczas zwiedzania starego zamku dokonują niezwykłego odkrycia, dzięki czemu stają się sławni.
3. Opisz znaną Ci imprezę, która łączy ideę współzawodnictwa z popularyzacją integracji
z osobami niepełnosprawnymi.

ROZUMIENIE SŁUCHANEGO TEKSTU

ZADANIE 4
4.1. When talking about the beginnings of Project Gutenberg, Hart points to international cooperation as a novel feature. TRUE
4.2. Hart started Project Gutenberg by scanning texts into a computer.FALSE
4.3. Hart came up with the idea for Project Gutenberg while shopping for groceries.FALSE
4.4. Hart explains what he and Gutenberg have in common. TRUE
4.5. In the interview, Hart gives reasons for the popularity of e-books.FALSE

ZADANIE 5.
5.1. C. IMPRESSIVE START DESPITE PROBLEMS
5.2. D. INJURIES SLOW DOWN PLAYER’S CAREER
5.3. G. UNEXPECTED DEFEAT FOR CURRENT TABLE LEADERS
5.4. E. TEAM FOCUSED ON GETTING BACK TO THE TOP
5.5. A. DISMISSAL OF THE COACHING TEAM

ZADANIE 6
6.1. At first the narrator kept away from Zumba because she
D. had been discouraged by another type of dance class.

6.2. During one of Alberto Perez’s aerobics classes
A. the trainer had to change the usual music.

6.3. During her first Zumba class, the speaker
C. discovered something surprising about herself.

6.4. The speaker likes Zumba because
B. she finds the classes very relaxing.

6.5. The speaker wants to
C. share her experience of a new fitness routine

ZADANIE 7
7.1. Dr. Garcia called the narrator to
C. persuade the narrator to take on Robert Oliver’s case

7.2. The artist arrested in the National Gallery
A. did not justify his behaviour in any way

7.3. What was the narrator’s reaction to Dr. Garcia’s request?
A. He got slightly suspicious but eventually agreed.

7.4. After graduating from Columbia, the narrator
D. set off on a trip financed by his parents.

7.5. Which sentence is true about the narrator’s visit to the Greek museum?
B. The statue the narrator drew had been buried underground for some time.

ZADANIE 8
8.1. E The latter group is comprised of venture multimillionaires with years of experience in evaluating products.
8.2. B They are also required to specify the amount of money they want to receive from the dragons.
8.3. F This can lead to the contestant receiving multiple financial backing, with the benefit of a broader range of expertise.
8.4. D Strangely enough, Dragons’ Den failures need not always be failures outside the show.

ZADANIE 9
[20:25:09] Kaśka Sklepik: 9.1. C. is being called
9.2. D. fortune
9.3. A. in
9.4. B. former
9.5. C. Although
9.6. D. must have been

Zobacz też: Matura 2013: Język angielski - poziom podstawowy

Matura 2013 potrwa od 7 do 28 maja. Poszczególne egzaminy będą przeprowadzane w dniach:

7 MAJA , WTOREK

godz. 9
Język polski - poziom podstawowy

godz. 14
Wiedza o tańcu - poziom podstawowy
Wiedza o tańcu - poziom rozszerzony

8 MAJA, ŚŒRODA

godz. 9
Matematyka - poziom podstawowy

godz. 14
Historia muzyki - poziom podstawowy
Historia muzyki - poziom rozszerzony

9 MAJA, CZWARTEK

godz. 9
Język angielski - poziom podstawowy

godz. 14
Język angielski - poziom rozszerzony
Język angielski dla klas dwujęzycznych

10 MAJA, PIĄTEK

godz. 9
Matematyka - poziom rozszerzony

godz. 14
Język polski - poziom rozszerzony

13 MAJA, PONIEDZIAŁEK

godz. 9
Wiedza o społeczeństwie - poziom podstawowy
Wiedza o społeczeństwie - poziom rozszerzony

godz. 14
Filozofia - poziom podstawowy
Filozofia - poziom rozszerzony

14 MAJA, WTOREK

godz. 9
Chemia - poziom podstawowy
Chemia - poziom rozszerzony

godz. 14
Geografia - poziom podstawowy
Geografia - poziom rozszerzony

16 MAJA, CZWARTEK

godz. 9
Języki mniejszoœści narodowych - poziom podstawowy
Język kaszubski - poziom podstawowy

godz. 14
Języki mniejszośœci narodowych - poziom rozszerzony
Język kaszubski - poziom rozszerzony

17 MAJA, PIĄTEK

godz. 9
Biologia - poziom podstawowy
Biologia - poziom rozszerzony

godz. 14
Historia - poziom podstawowy
Historia - poziom rozszerzony

20 MAJA, PONIEDZIAŁEK

godz. 9
Fizyka i astronomia - poziom podstawowy
Fizyka i astronomia - poziom rozszerzony

godz. 14
Język łaciński i kultura antyczna - poziom podstawowy
Język łaciński i kultura antyczna - poziom rozszerzony

21 MAJA, WTOREK

godz. 9
Język niemiecki - poziom podstawowy

godz. 14
Język niemiecki - poziom rozszerzony
Język niemiecki dla klas dwujęzycznych

22 MAJA, ŒRODA

godz. 9
Informatyka - poziom podstawowy
Informatyka - poziom rozszerzony

godz. 14
Historia sztuki - poziom podstawowy
Historia sztuki - poziom rozszerzony

23 MAJA, CZWARTEK

godz. 9
Język rosyjski - poziom podstawowy

godz. 14
Język rosyjski - poziom rozszerzony
Język rosyjski dla klas dwujęzycznych

24 MAJA, PIĄTEK

godz. 9
Język francuski - poziom podstawowy

godz. 14
Język francuski - poziom rozszerzony
Język francuski dla klas dwujęzycznych

27 MAJA, PONIEDZIAŁEK

godz. 9
Język hiszpański - poziom podstawowy

godz. 14
Język hiszpański - poziom rozszerzony
Język hiszpański dla klas dwujęzycznych

28 MAJA, WTOREK

godz. 9
Język włoski - poziom podstawowy

godz. 14
Język włoski - poziom rozszerzony

Widzisz coś ciekawego, zaskakującego, dziwnego? Pisz na poznan@naszemiasto.pl, dodaj swój artykuł lub zostaw nam wiadomość na Facebooku


ZEBRAliśmy nasze serwisy w jednym miejscu:
Wszystko o Lechu Poznań - BUŁGARSKA.PL: polub serwis na Facebooku
Filmy z Poznania i całej Wielkopolski - GŁOS.TV: polub serwis na Facebooku
Inwestycje i budownictwo w Wielkopolsce - DOM
Baw się i wygrywaj nagrody - KONKURSY

Katarzyna Sklepik

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Więcej na temat:
Więcej na temat:
Więcej na temat:
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3