8 maja maturzyści zmierzyli się z maturą z języka polskiego na poziomie rozszerzonym. Na naszych stronach znajdziecie arkusze i odpowiedzi z egzaminu.

Uwaga! Strona nie odświeża się automatycznie!
Użyj F5 lub kliknij tutaj.


5 maja 2014 roku rozpoczynają się egzaminy maturalne. Tradycyjnie, maturzyści rozpoczną zmagania z egzaminem dojrzałości od matury z języka polskiego.

W poniedziałek maturzyści pisali maturę z języka polskiego na poziomie podstawowym, maturzyści mieli do wyboru "Potop" Henryka Sienkiewicza oraz  "Wesele" Stanislawa.

Natomiast 8 maja, również o godz. 9 rozpocznie się egzamin na poziomie rozszerzonym. Maturzystom życzymy powodzenia i trzymamy za nich kciuki. Na naszych stronach znajdziecie arkusze i odpowiedzi z matur.

Arkusze i odpowiedzi z egzaminu maturalnego z języka polskiego na poziomie rozszerzonym opublikujmy około godz. 13.

Matura 2014 - Język polski - poziom rozszerzony - arkusze


Matura 2014 - Język polski - poziom rozszerzony - odpowiedzi


Matura 2014 - Język polski - poziom podstawowy - arkusze


Matura 2014 - Język polski - poziom podstawowy - odpowiedzi




Arkusze i odpowiedzi pochodzą ze strony Echo Dnia



Testy diagnostyczne przygotowała dla wielkopolskich uczniów Okręgowe Komisja Egzaminacyjna w Poznaniu. Wiele szkół postanowiło wykorzystać je jako próbną maturę. W poniedziałek, 13 stycznia uczniowie zdawali język polski na obowiązkowym podstawowym oraz na dobrowolnym rozszerzonym egzaminie.

PRÓBNA MATURA 2014 - język polski [arkusze] - 13 stycznia OKE POZNAŃ

PRÓBNA MATURA 2014 - język polski [odpowiedzi] - 13 stycznia OKE POZNAŃ




Zobacz także: MATURA 2014. Matematyka [odpowiedzi i arkusze] - 6 maja 2014

 

 


 

Próbna matura 2013 - język polski - poziom podstawowy - arkusz


Próbna matura 2013 - język polski - poziom podstawowy - odpowiedzi


Próbna matura 2013 - język polski - poziom rozszerzony - arkusz


Próbna matura 2013 - język polski - poziom rozszerzony - odpowiedzi


W ramach przygotowań do egzaminu maturalnego sprawdźcie, jakie zadania musieli rozwiązywać Wasi poprzednicy w poprzednich latach.Poniżej prezentujemy linki do arkuszy i odpowiedzi z 2012 roku:

Próbna matura 2012 - język polski - poziom podstawowy - arkusz

Próbna matura 2012 - język polski - poziom podstawowy - odpowiedzi






Komentarze (55)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

dekiel123 (gość)

MATURA POLSKI I ANG ROZSZERZENIE. 7.05.2014 Angielski - rozszerzony:
Arkusz czysty 1 -> goo.gl/nM8RUj
Arkusz czysty 2 -> goo.gl/EUM8a9
Odpowiedzi -> goo.gl/gESqS5

8.05.2014 Polski - rozszerzony:
Arkusz czysty -> goo.gl/T7DMKw
Odpowiedzi -> goo.gl/r9TkC1

kuba (gość)

odp. Już po maturce z polaka ;P tego najbardziej sie bałem
Tu macie przykladowe odpowiedzi wedlug mojej nauczycielki:
sh.st/wJrOK
sh.st/wJrFw

i jeszcze punkty które powinny znaleźć sie w wypracowaniu:
sh.st/wJrJh

Marcin Rajczak (gość)

marcin rayo rajczak 9 lo. lubie ssac pałki, mmm, tego powyzej najbardziej ^^

Kamil Schneider (gość)

kamil schneider 9 lo. Bylo zadanie z nad niemnem, cke co wy robicie downy!!!! tego nie bylo LOL ROTFL XD motyla noga nic nie napisalem, czuje sie jak debil, moze dlatego ze jestem gejem

n (gość)

matura. o "legendzie żeglarskiej" nawet nigdy nie slyszalam, ale jakos coś udalo mi sie wykrzesać. tu chodzi rozumienie, kojarzenie faktow, jakas podstawowa wiedze -kto w jakim okresie tworzyl, główne zalozenia epoki, glowne motywy literackie... ludzie, bez paniki. a jezeli nie zna sie lektur to sa do wyboru jeszcze wiersze. duzo osob tak robi. w drugim temacie przewaznie chodzi o "lanie wody", szczegolnie, gdy wiersz jest wspolczesny.

a czytanie ze zrozumieniem bylo beznadziejne. tyle w tym temacie.

gość (gość)

matura . Czy naprawdę nikt tu nie ma świadomości, że oba tematy były spoza kanonu lektur na poziom podstawowy i nie powiny się znaleźć na podstawie? Ta matura powinna być unieważniona. Jak OKE mogło zrobić coś takiego? A najdziwniejsze jest to, że wszyscy siedzą cicho jakby się nic nie stało!

M (gość)

Kanon z polskiego. Dla matur 2013 z polskiego już nie ma kanonu lektur. Są tylko proponowane pozycje.

Ja (gość)

To chyba pomyłka. Moja koleżanka polonistka powiedziała, że tylko Dziady są z kanonu lektur, więc inne pozycje nie miały prawa znaleźć się na maturze poziom podstawowy, ewentualnie na rozszerzonej.

Andrzej H (gość)

SZCZECINECCZANIN . o fuck nie porównanie kobiet? no to błąd rzeczowy czy cos, cale wypracowanie do dupy nie zdam hahahahaha elo elo

Maturzystka (gość)

"EGZAMIN DOJRZAŁOŚCI". Muszę to napisać, bo ręce mi już opadają no! Kurde, błagam, niech ktoś mi łaskawie odpowie na pytanie : co mi daje taka matura !? No co !? Czego to mnie uczy !? Samodzielnego myślenia, indywidualnego rozwiązywania problemów ? Tego ? Nie! Ta cała matura to jedno wielkie nieporozumienie. Przez 3 lata w liceum uczę się na marne, uczę się rzeczy, które tak na prawdę niczego mi nie dają. Staram się, uczę się stystematycznie. Przychodzi dzień matury, dostję gotowy tekst, na podstawie którego muszę odpowiedzieć na bezsensowne pytania. Ale uwaga! Nie tak jak uważam, tylko tak jak zostało to ujęte w kluczu! Tak! Indywidualne myślenie jest na nic, trzeba po prostu wbić się w to co jakaś osoba sobie "ustaliła". Co z tego, że moja odpowiedź jest poprawna rzeczowo ? Wystarczy, że nie ma jej w kluczu - mam 0 pkt. Kolejna część tego "egzaminu" to pisanie tekstu .. hmm ... tu to dopiero można się wykazać - ale uwaga! Tez tylko tak, jak życzą sobie tego Państwo układający klucz! W żadnym razie nie inaczej! Ohh .. szkoda gadać ludzie. Nasz system szkolnictwa to jedno wielkie nic. Czego uczy nasz szkoła ? Niczego. Co z tego, że potrafię zinterpretować wiersz ? Po co mi to ? Co z tego, że kiedyś wykułam na blache cykl rozwojowy jamochłonów, że wiem kiedy jest past simple, a kiedy zastosować wzór na deltę .. Po co mi to ? Po wyjściu ze szkoły zapomnę to i zostanę z dorobiem równym zero. Tak to wygląda. Wykłucie na blache, sprawdzianik, ocenka - jest ok! Tak, wszystko jest w porządeczku. Tylko co dalej? Jaki jest tego cel ? Tak właśnie produkuję się bezrobotnych. Chciałabym napisać więcej, ale nie mogę, bo muszę powtórzyć sinusy, wielomiany, i funkcje na jutrzejszy egzeamin dojrzałości. Dziękuję i pozdrawiam.

Maturzystka (gość)

"EGZAMIN DOJRZAŁOŚCI". Muszę to napisać, bo ręce mi już opadają no! Kurde, błagam, niech ktoś mi łaskawie odpowie na pytanie : co mi daje taka matura !? No co !? Czego to mnie uczy !? Samodzielnego myślenia, indywidualnego rozwiązywania problemów ? Tego ? Nie! Ta cała matura to jedno wielkie nieporozumienie. Przez 3 lata w liceum uczę się na marne, uczę się rzeczy, które tak na prawdę niczego mi nie dają. Staram się, uczę się stystematycznie. Przychodzi dzień matury, dostję gotowy tekst, na podstawie którego muszę odpowiedzieć na bezsensowne pytania. Ale uwaga! Nie tak jak uważam, tylko tak jak zostało to ujęte w kluczu! Tak! Indywidualne myślenie jest na nic, trzeba po prostu wbić się w to co jakaś osoba sobie "ustaliła". Co z tego, że moja odpowiedź jest poprawna rzeczowo ? Wystarczy, że nie ma jej w kluczu - mam 0 pkt. Kolejna część tego "egzaminu" to pisanie tekstu .. hmm ... tu to dopiero można się wykazać - ale uwaga! Tez tylko tak, jak życzą sobie tego Państwo układający klucz! W żadnym razie nie inaczej! Ohh .. szkoda gadać ludzie. Nasz system szkolnictwa to jedno wielkie nic. Czego uczy nasz szkoła ? Niczego. Co z tego, że potrafię zinterpretować wiersz ? Po co mi to ? Co z tego, że kiedyś wykułam na blache cykl rozwojowy jamochłonów, że wiem kiedy jest past simple, a kiedy zastosować wzór na deltę .. Po co mi to ? Po wyjściu ze szkoły zapomnę to i zostanę z dorobiem równym zero. Tak to wygląda. Wykłucie na blache, sprawdzianik, ocenka - jest ok! Tak, wszystko jest w porządeczku. Tylko co dalej? Jaki jest tego cel ? Tak właśnie produkuję się bezrobotnych. Chciałabym napisać więcej, ale nie mogę, bo muszę powtórzyć sinusy, wielomiany, i funkcje na jutrzejszy egzeamin dojrzałości. Dziękuję i pozdrawiam.

Smutny maturzysta (gość)

Moja tragedia. Jak myślicie, czy jak napisałem, że fragment dziadów pochodzi z wielkiej improwizacji i jest monologiem Konrada, zamiast, że jest to widzenie księdza Piotra to dostanę 0 punktów za pracę, za poważny błąd rzeczowy?

miłosz (gość)

bieda. biorąc pod uwagę fakt że przez 3 lata nauki nie przeczytałem żadnego streszczenia i żadnej lektury to poszło mi zajebiście, oby na prawdziwej maturze dali jakieś wiersze do porównania to minimum 70 procent będę miał na stówke hiehie