Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

MPK - Tramwaje zamiast w zajezdni, będą stały na ulicach miasta

Katarzyna Fertsch
Remont torów na ul. Grunwaldzkiej może odciąć MPK od torów odstawczych przy Budziszyńskiej
Remont torów na ul. Grunwaldzkiej może odciąć MPK od torów odstawczych przy Budziszyńskiej SŁAWOMIR SEIDLER
Zamiast w zajezdniach, tramwaje będą stały nocami na ulicach miasta. Tak będzie w 2011 roku! I nie chodzi o dwa czy trzy pojazdy, ale o kilkadziesiąt. Powodów jest kilka: konieczność opuszczenia zajezdni przy ulicy Gajowej, planowany remont torowiska na ulicy Grunwaldzkiej i zakup przez MPK czterdziestu nowych tramwajów. A rozwiązanie jest jedno – zajezdnia na Franowie. Zarówno ona, jak i nowa trasa tramwajowa z osiedla Lecha do zajezdni powstaną jednak o kilka miesięcy za późno.

Przewoźnik musi opuścić zabytkową zajezdnię tramwajową przy ulicy Gajowej do końca 2010 roku. Dzisiaj stoi tam kilkanaście pojazdów, które docelowo trafią do nowej zajezdni. Tam też ma stać czterdzieści tramwajów od Solarisa, który w tym tygodniu wygrał przetarg na ich dostarczenie.

– Niestety, do czasu aż pojawią się w Poznaniu, nie będą gotowe ani zajezdnia na Franowie, ani trasa tramwajowa – mówi Jan Firlik, dyrektor pionu tramwajów w MPK. – Tramwaje, które nie zmieszczą się w innych zajezdniach, będą stały na ulicach.
Obecnie trwa projektowanie nowej zajezdni. Projektant trasy zostanie wyłoniony w przyszłym tygodniu. Jeśli nie będzie odwołań i komplikacji, pierwszy tramwaj pojedzie nową trasą na Franowo pod koniec 2011 roku. Zajezdnia ma być gotowa wiosną 2012 roku. Tymczasem tramwaje Solaris będzie dostarczał od połowy 2011 roku – średnio jeden pojazd w tygodniu. Nie będzie gdzie ich garażować. Jeśli nie uda się wynegocjować, by MPK mogło korzystać z Gajowej nieco dłużej – „bezdomnych” będzie ponad 50 tramwajów.

– Jednak najbardziej obawiamy się remontu torowiska na ulicy Grunwaldzkiej. Zostaniemy wtedy odcięci od torów odstawczych, które znajdują się przy ulicy Budziszyńskiej. A stoi tam kilkadziesiąt tramwajów – dodaje Jan Firlik.

Tramwaje, które nie zmieszczą się w zajezdniach, będą więc „nocowały” na ulicach miasta. J. Firlik zapewnia jednak, że nowym pojazdom miejsce zrobią w zajezdniach starsze modele.
– W latach osiemdziesiątych tramwaje także stały nocami na ulicy Przybyszewskiego czy na rondzie Rataje. Wtedy jednak zdecydowana większość kursowała także nocą, więc ustawić gdzieś trzeba było znacznie mniejszą liczbę pojazdów – tłumaczy dyrektor MPK.

Tramwaje „nocujące” na ulicach to dodatkowe koszty: należy zapewnić im ochronę. Takie pojazdy szybciej też się psują.
Faktem, że tramwaje w 2012 roku będą stały na ulicach, nie jest zaskoczony Michał Grześ, przewodniczący komisji gospodarki komunalnej i polityki mieszkaniowej Rady Miasta Poznania. Twierdzi, że wszyscy się z tym liczą. Rozmawiano na ten temat podczas posiedzeń komisji. Radny Grześ ma nadzieję, że torowiska, na których zostaną pozostawione tramwaje, będą przynajmniej monitorowane.

Więcej w dzisiejszym wydaniu Polska Głos Wielkopolski, lub [

www.prasa24.pl

](http://www.prasa24.pl)

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: MPK - Tramwaje zamiast w zajezdni, będą stały na ulicach miasta - Warszawa Nasze Miasto

Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto