(© roganjosh, morguefile.com)

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego rozstrzygnął przetarg na opracowanie studium przedinwestycyjnego, w celu budowy połączenia kolejowego między miastem a portem lotniczym Poznań-Ławica.

- Studium przedinwestycyjne dotyczy modelowego powiązania regionalnego portu lotniczego transportem szynowym z regionem na przykładzie połączenia z/do Portu Lotniczego Poznań - Ławica. - informuje Anna Parzyńska - Paschke, rzeczniczka UMWW.

Do przetargu stanęło trzynaście firm i biur projektowych.cztery z nich zostały odrzucone. Ostatecznie wybrano ofertę firmy Biuro Inżynierii Transportu Pracownie Projektowe Cejrowski & Krych z Poznania. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 156 tys. zł. Cena zaproponowana przez zwycięską firmę to ponad 100 tys. zł.

Opracowanie jest współfinansowane ze środków projektu Programu dla Europy Środkowej Champions i ma być gotowe w marcu. Wtedy prawdopodobnie poznamy decyzję Urzędu co do realizacji inwestycji i wszczęcia procedury ubiegania się o dofinansowanie w ramach programów unijnych.

Pasażerom odlatującym z Ławicy dobre połączenie z lotniskiem bardzo by się przydało. Dziś do portu z centrum prowadzi jedna trasa, stale zakorkowana ulica Bukowska. Gdyby powstało połączenie kolejowe, dojazd z centrum miasta na poznańskie lotnisko skróciłby się do 15 minut.


Najważniejsze informacje z Poznania - zamów nasz newsletter

Wiadomości Poznań, Wydarzenia Poznań

Komentarze (1)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Michał B. (gość)

Do lotniska na Ławicy dochodziły tory kolejowe. Jako mieszkaniec Ławicy, pamiętam z lat 70 kozioł oporowy na bocznicy i czasami jakieś cysterny. Przedstawianie tego projektu jako wielkiego przedsięwzięcia inżynieryjnego wymagającego "przetargu na opracowanie studium przedinwestycyjnego" jest żenadą. Skoro były tory, trzeba było nie psuć.