Punktem wyjścia spektaklu jest terroryzm – w każdej postaci. Zamachy na World Trade Center, ludobójstwo i sadyzm, ale także terroryzm „instytucjonalny” – brutalne przesłuchania, obozy dla więźniów, znęcania się nad ludźmi w imię „wyższych racji”. Pomiędzy tym wszystkim pojawiają się ludzie z krwi i kości – matka terrorysty trzymająca ciało zabitego syna niczym „Pieta” Michała Anioła, gwałcona dziewczyna obserwująca śmierć swoich bliskich...
Widz zostaje wciągnięty w obcy, irytujący i bardzo brutalny świat. Przemoc dociera do nas z każdym słowem padającym ze sceny, z każdego obrazu wyświetlanego za plecami aktorów, z ekspresyjnego tańca, nawet z każdej nuty, czy to granej na żywo na wiolonczeli, czy też odtwarzanej muzyki. W tym dziwnym chaosie dźwięków, słów i obrazów nadal najważniejszy pozostaje Człowiek. I pytanie, na które nie udaje się znaleźć odpowiedzi: "Dlaczego?"
Zobacz fragmenty spektaklu IXXI – La Lotta Continua:
IXXI – La Lotta Continua; przedstawienie w ramach Ninio Knows How Festiwal – 12 maja 2009, Hallo Cafe, Poznań
Aktorzy i realizatorzy: Bartek Raźnikiewicz (scenariusz, reżyseria i choreografia);
Johnny Popiel (współpraca reżyserska, wokal); Iwona Szkudlarek (wiolonczela); Żanila Elkatib; Olga Ryl-Krystianowska;
Muzyka: Piotr „Fala” Falkowski
IXXI – La Lotta Continua będzie można zobaczyć jeszcze raz na scenie klubu Hallo Cafe w niedzielę, 17 maja o godz. 21.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?