W trakcie Nocy Muzeów Muzeum Komunikacji Miejskiej uruchomiło specjalną linię tramwajową M obsługiwaną przez zabytkowe wagony. Za sterami historycznych bimb zasiedli członkowie Klubu Miłośników Pojazdów Szynowych.
- Z tego typu tramwajami trzeba obchodzić się bardzo ostrożnie - wyjaśnia Krzysztof Dostatni, prezes klubu. - Dokładnie tak jak z kobietą, każdy ruch jest tutaj jak na wyczucie.
Maszyny, które krążyły po mieście teraz pełnią już tylko funkcje turystyczne, można je spotkać na linii turystycznej 0 albo samemu wynajmując na wycieczkę czy imprezę okolicznościową.
Każdy kurs zabytkowymi tramwajami podczas Nocy Muzeów cieszył się ogromną popularnością. Maszyny były wypełnione po brzegi pasażerami, którzy mieli okazję zobaczyć także od środka zajezdnię tramwajową przy ul. Głogowskiej. Planowane były 3 kursy tramwajem do Muzeum, a wykonanych zostało... 9.
Z kolei ci, którzy od starych tramwajów wolą stare samochody, mogli zajrzeć do Muzeum Motoryzacji Automobilklubu Wielkopolski znajdującego się pod rondem Kaponiera. W środku można było zobaczyć między innymi takie maszyny jak m.in.: warszawa, mikrus, fiat 125, syrena, tarpan, fiata 126, a także nietypowy wyścigowy model „malucha” z silnikiem Hondy, czy motocykle jawa, ryś, żak, komar, WSK, gazela czy osa.
Dla wielu zwiedzających wycieczka do muzeum okazała się powrotem do wspomnień z czasów PRL-u.
Aby obejrzeć wszystkie zdjęcia, przejdź do galerii.
Czytaj też: |
Spacer z królową czyli Noc Muzeów w Poznaniu Szkot z kobzą, spacer z królową i rekrutacja do wojsk Powstania Wielkopolskiego - na brak atrakcji w Noc Muzeów nikt nie narzekał. |
Plakat musi śpiewać 8 maja - 24 lipca 2011 | Muzeum Narodowe w Poznaniu |
Filip Chajzer o MBTM
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?