Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowe tory, nowe pociągi, nowe wagony WARS, nowe menu... - wszystko na Euro 2012

Paweł Rydzyński
Pasażerowie często podróżujący pociągiem z Trójmiasta do Warszawy przeklinają tę trasę. Z powodu fatalnego stanu torów podróż do stolicy zajmuje blisko pięć godzin, choć jeszcze kilka lat temu była prawie o godzinę ...

Pasażerowie często podróżujący pociągiem z Trójmiasta do Warszawy przeklinają tę trasę. Z powodu fatalnego stanu torów podróż do stolicy zajmuje blisko pięć godzin, choć jeszcze kilka lat temu była prawie o godzinę krótsza. Jeszcze przed Euro 2012 magistrala E-65 Warszawa-Gdynia zostanie jednak wyremontowana. Tory będą przystosowane do jazdy 160 km/h, dzięki czemu podróż skróci się o ok. dwie godziny. To wiemy już od jakiegoś czasu. Teraz do listy dobrych wiadomości należy dopisać także tę, że do Warszawy będzie się jeździć nie tylko szybciej, ale i wygodniej. Spółka ogłosiła przetarg na zakup 20 składów zespolonych.

- Przetarg został już zgłoszony do Unii Europejskiej. Składy pojawią się na polskich szlakach przed Euro 2012. Poza trasą z Warszawy do Trójmiasta, będą kursować także m.in. do Krakowa, Katowic i Poznania - mówi Adrianna Chibowska, rzecznik PKP Intercity. Składy zespolone to pociągi wyposażone we własny napęd, bez dołączania lokomotywy. Wagony są złączone ze sobą na stałe. PK Intercity chce na nie wydać ok. półtora miliarda złotych!

Składy będą wyciszone, klimatyzowane, z fotelami lotniczymi, zamkniętymi zbiornikami kanalizacyjnymi bez tradycyjnej "dziury".

- Będą to składy w niczym nie ustępujące pociągom wielkich prędkości, kursującym w Europie Zachodniej - zachwala Chibowska.

Także przed Euro 2012 PKP Intercity otrzyma z poznańskiej fabryki Cegielskiego 17 nowych wagonów.

- Nie możemy jeszcze w tym momencie powiedzieć, czy będą one kursować na linii do Trójmiasta, czy gdzieś indziej. Okaże się to w niedługim czasie - twierdzi rzeczniczka.

Kilkaset innych wagonów będzie remontowanych. Podczas modernizacji wszystkie przedziały ośmioosobowe w należących do PKP Intercity wagonach drugiej klasy zmieniane są w sześcioosobowe.

Oblicze zmienia też WARS, w tej chwili spółka zależna od PKP Intercity.

Wystrój wielu wagonów barowych pozostawał niezmieniony od kilkudziesięciu lat. Szefowie WARS-u rozpoczęli w tym roku walkę o zmianę wizerunku, wprowadzając projekt Nowa Linia Obsługi.

Ekspres "Słupia" relacji Warszawa-Trójmiasto-Kołobrzeg jest jednym z kilkunastu pociągów, w których już kursują wyremontowane "WARS-y", takie jak na zdjęciu. Oblicze zmienia nie tylko sam wagon, ale także menu, bo oprócz bigosu i legendarnej WARS-owskiej kiełbasy z wody w nowych wagonach zakupić można też m.in. dania tatar z łososia, polędwiczki w sosie pieprzowym i dania dla wegetarian. Od 15 sierpnia WARS-y z Nową Linią Obsługi rozpoczną kursowania w ośmiu kolejnych pociągach. Wśród nich będzie IC Kaszub z Gdynia do Krakowa.

W ramach modernizacji magistrali E-65 trwa w tej chwili remont stacji Gdynia Gł. oraz Nasielsk, a także odcinka Warszawa-Legionowo. Niedługo ma się rozpocząć przebudowa węzła w Tczewie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto