Projekt ruszył 17 stycznia, a jego adresatami są studenci, absolwenci, doktoranci oraz pracownicy naukowi z całej Wielkopolski. By wziąć w nim udział należy stworzyć dowolną pracę, która skutecznie może promować przedsiębiorczość akademicką i tworzenie powiązań pomiędzy nauką a biznesem. Oceniana będzie przede wszystkim idea pracy, jej atrakcyjność i potencjalna skuteczność oraz oryginalność. Organizatorzy konkursu, którymi są firmy Sense consulting oraz DEA Konsulting spodziewają się napływu dużej liczby prac.
- Mocno wierzymy w rzeczywistą kreatywność uczestników konkursu. Kto wie może otrzymamy całościowe strategie promocji przedsiębiorczości akademickiej, a może oryginalne plakaty, komiksy, filmy, itp. Dobrym motywatorem są z pewnością nagrody, których pula wynosi 6.000 złotych, a nagroda dla zwycięzcy to 2.500 złotych - mówi Monika Mardas-Brzezińska, prezes Sense consulting.
Konkurs jest realizowany w ramach projektu „InnoBiznes – wsparcie dla przyszłych przedsiębiorców akademickich”, dofinansowanego w ramach Poddziałania 8.2.1 „Wsparcie dla współpracy sfery nauki i przedsiębiorstw” Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt InnoBiznes to innowacyjna gra symulacyjna dla studentów absolwentów i pracowników naukowych, trwająca 4 dni, podczas których każdy z uczestników staje się przedsiębiorcą lub kluczowym menedżerem wirtualnej firmy, która powstaje, a następnie musi poradzić sobie ze zmiennością rynku, konkurentami, kontrahentami, którymi są inni uczestnicy gry.
Na koniec czwartego dnia część z firm niestety okazuje się być bankrutami, innym udaje się przetrwać, ale są też takie, które odnoszą sukces. Niezależnie jednak od tego, z jakim stanem konta kończy grę dany uczestnik i tak może się uznać za zwycięzcę. Poznaje własne mocne i słabsze strony, może zidentyfikować obszary wymagające najintensywniejszego rozwoju. To, co jest też olbrzymią wartością gry to jej niepowtarzalność i „inność” każdej z edycji, których scenariusze swoją kreatywnością tworzą sami uczestnicy.
Organizatorzy podkreślają, iż chcąc upowszechniać cechy „InnoBiznesowych” przedsiębiorców, przeniesiono je na konkurs, pozwalający wyjść szerzej poza ramy gry symulacyjnej i dotrzeć do większej grupy odbiorców.
Uczestnikami konkursu mogą być: studenci, absolwenci (do 12 miesięcy od ukończenia studiów), doktoranci i pracownicy naukowi zamieszkujący na terenie województwa wielkopolskiego. Organizatorzy czekają na prace konkursowe do 11 lutego na stronie www.innobiznes.pl.
Czytaj także: |
Studenci pomogą i zarobią przy przygotowaniu Euro 2012 Studenci z trzech poznańskich uczelni odbędą cenny, płatny staż przy projektach inwestycyjnych związanych z Euro 2012. |
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?