Trwająca od września ubiegłego roku przebudowa ronda Jana Nowaka-Jeziorańskiego zakończy się dopiero za kilka miesięcy.

Przypomnijmy, iż remont zaczął się 3 września 2011 roku i - zgodnie z planami - ma zakończyć się 30 kwietnia 2012. Wykonawcą przebudowy ronda jest spółka TORPOL.

Zobacz też: Ukladają torowisko na rondzie Jana Nowaka-Jeziorańskiego [ZDJĘCIA, WIDEO]

Inwestycja, warta około 50 mln złotych, zostanie oddana do użytku w maju tego roku. Po jej zakończeniu na rondzie funkcjonować będzie nowoczesny węzeł komunikacyjny z nowymi chodnikami, drogami rowerowymi, nowoczesnymi przystankami. Natomiast w ciągu ul. Przybyszewskiego i Reymonta powstanie nowe torowisko tramwajowo-autobusowe ze wspólnymi przystankami. Jazda po torowisku pozwoli autobusom omijać korki. Wspólne przystanki zaś ułatwią poznaniakom przesiadki. Będą też nowe ścieżki rowerowe.

Po torowisku będą też mogły szybciej niż dotychczas poruszać się służby ratownicze. Do szpitala zaś przy Przybyszewskiego wybudowany zostanie specjalny wjazd.

Trasa tramwajowo-autobusowa ma być docelowo wydłużona od ronda Jana Nowaka-Jeziorańskiego aż do skrzyżowania z ul. Dąbrowskiego, a następnie dalej w ul. Dąbrowskiego do pętli na Ogrodach.

Na rondzie wylany został beton, ułożone zostały szyny, wymienione zostało okablowanie, stanęły słupy oświetleniowe, zdarta została stara nawierzchnia dróg. Teraz roboty przebiegają w pobliżu szpitala klinicznego. Będzie robiona tam jezdnia, choć na razie jest tam piasek i błoto. Wkrótce będzie też nowy chodnik.

Najważniejsze informacje z Poznania - zamów nasz newsletter

Wiadomości Poznań, Wydarzenia Poznań

Komentarze (5)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

pasażer (gość) (ring)

Dokładnie :) Po pierwsze, tranzyt poza miasto, po drugie - sprawna komunikacja miejska (z parkingami na obrzeżach Poznania dla osób, które dojeżdżają do pracy spoza miasta autem), po trzecie - koniec z jazdą autem do kiosku za rogiem albo do pracy w pojedynkę, mając pod nosem tramwaj czy autobus. I wtedy korki się skończą :)

pasażer (gość) (Troll)

Wtedy, kiedy samochodem po mieście będą poruszać się tylko ci, którzy naprawdę muszą, a nie ci, którym duma nie pozwala wsiąść do tramwaju lub autobusu.