Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Poznań: Czy ulica Głogowska zostanie zwężona?

Anna Jarmuż
Poprowadzenie ruchu dla jednośladów po obu stronach ulicy Głogowskiej było jednym z założeń Programu Rowerowego Miasta Poznania na lata 2017-2022. Choć całość projektu nie budzi większych zastrzeżeń, ten fragment wywołał spore kontrowersje

Wiceprezydent Poznania spotkał się z mieszkańcami i przedstawicielami rad osiedli. Tematem rozmów był pomysł zwężenia ulicy Głogowskiej.

- Mieszkańcy w zdecydowanej większości są przeciwni zwężeniu Głogowskiej. Boją się jeszcze większego zakorkowania tej ulicy - mówi Maria Łazarz, przewodnicząca zarządu Osiedla Św. Łazarz. - Ścieżki rowerowe powstaną na ulicach Jarochowskiego i Dmowskiego. Mieszkańcy uważają, że to powinno wystarczyć.

Podobnego zdania są radni osiedlowi z Fabianowa-Kotowa. Jak mówią, takie rozwiązanie będzie generować jeszcze większe korki. Wbrew temu, co się mówi, nie poprawi też bezpieczeństwa.

- Fabianowo-Kotowo to osiedle, które znajduje się na obrzeżach miasta. Tymczasem nadal nie ma tam parkingu dla osób wjeżdżających do Poznania - mówi jedna z mieszkanek osiedla. Podobne problemy są w innych częściach miasta.

- Sytuacja nie poprawi się, dopóki nie będzie parkingu na pętli Górczyn - zauważa Maria Łazarz.

Moto Głos - Odcinek 17:

Mieszkańcy Górczyna martwią się też, że zwężenie ulicy spowoduje jeszcze większe opóźnienia w ruchu tramwajów. - Zwężenie tak, ale dopiero w momencie, gdy będzie wybudowana ulica Dolna Głogowska - proponują poznaniacy z tej części miasta.

Wiceprezydent Maciej Wudarski, który spotkał się w czwartek z mieszkańcami i radnymi osiedlowymi, zapewnił, że temat zwężenia ulicy Głogowskiej nie jest teraz brany pod uwagę. - Usunęliśmy z projektu szczegółowy opis rozwiązań realizacji programu rowerowego - tłumaczy.

- Wiadomo, że trasa rowerowa powinna prowadzić od Mostu Dworcowego w kierunku Górczyna. Na temat budowy układu rowerowego na Głogowskiej nie będziemy jednak rozmawiać ani dzisiaj, ani jutro - zapewnia Maciej Wudarski. I dodaje, że dobrym czasem, aby powrócić do dyskusji na ten temat będą lata 2019-2020.

Zapewnia, że jeśli takie rozwiązanie zostanie wdrożone, to nie wcześniej niż w latach 2020-2021. Być może do tego czasu uda się wypracować alternatywne rozwiązania - budowę ulicy Nowej Głogowskiej, wzmocnienie transportu publicznego czy propozycja trasy rowerowej w innym miejscu.

Co czeka rowerzystów?
Programu Rowerowego Miasta Poznania na lata 2017-2022 zakłada, że za pięć lat w stolicy Wielkopolski powstanie około 150 kilometrów tras głównych ścieżek rowerowych, które połączą ze sobą najważniejsze punkty miasta.

Źródło: Ulica Głogowska nie zostanie zwężona. Przynajmniej na razie

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto