W czasie drugiej wojny światowej zmieniono ją w schron, a po wojnie w magazyn win Centralnych Piwnic Win Importowanych (swoją siedzibę miała przy ulicy Woźnej w Poznaniu). Ale kaponierze kolejowej, bo o niej mowa, poznaniacy zawdzięczają coś więcej: nazwę największego ronda w mieście.
Polecamy: Tramwaje jako kawiarenki? To możliwe!
Początkowo planowano, że kaponiera kolejowa zostanie odrestaurowana przy okazji przebudowy ronda. Z planów jednak zrezygnowano. Poszło, jak zwykle, o pieniądze.
Przeczytaj: PST miała być kolorowa. I jest [ZDJĘCIA]
Kaponiera kolejowa została wpisana do rejestru zabytków. Dlatego zasypanie czy zburzenie jej nie grozi. W ramach przebudowy ronda drogowcy doprowadzą do niej media, wyczyszczą i zabezpieczą. W jej pobliży ma się znajdować przystanek wydłużonej do dworca trasy „pestki”.
Czytaj również: Jubileusz tramwajów konnych [ZDJĘCIA ARCHIWALNE]
Jest więc szansa, że w przyszłości kaponiera kolejowa zostanie zagospodarowana. Jak? Mogłaby się zmienić np. w salę wystaw. Mogłaby też zostać udostępniona zwiedzającym. Niewykluczone, że można by w niej zrobić także kawiarenkę.
A jak Wy wykorzystalibyście kaponierę kolejową? Komentujcie!
Twórz Nasze Miasto razem z nami. Pisz na [email protected] lub zostaw nam wiadomość na facebooku
ZEBRAliśmy nasze serwisy w jednym miejscu:
Wszystko o Lechu Poznań - BUŁGARSKA.PL: polub serwis na Facebooku
Filmy z Poznania i całej Wielkopolski - GŁOS.TV: polub serwis na Facebooku
Inwestycje i budownictwo w Wielkopolsce - DOM
Baw się i wygrywaj nagrody - KONKURSY
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?