Poznań: Na skrzyżowaniu ul. Hetmańskiej i Dmowskiego będzie mniej miejsca dla kierowców, więcej dla pieszych

Grzegorz OkońskiZaktualizowano 
Skrzyżowanie ul. Hetmańskiej i Dmowskiego będzie przebudowywane, by zwiększyć bezpieczeństwo pieszych Grzegorz Okoński
Zarząd Dróg Miejskich będzie wprowadzał zmiany mające na celu podniesienie bezpieczeństwa szczególnie pieszych. Tego domagali się uczestnicy protestów, które miały miejsce po niedawnym śmiertelnym wypadku na skrzyżowaniu, a którzy na trawniku przy torowisku pozostawili tabliczki „Chcemy bezpiecznych przejść dla pieszych” i „Bezpieczeństwo dla pieszych”.

W środę rozpoczęło się wprowadzanie zmian w organizacji ruchu na skrzyżowaniu ulic Dmowskiego i Hetmańskiej.

Zobacz też: Poznań: Od środy zmiany w ruchu na Górnym Tarasie Rataj i na ul. Głogowskiej. Inaczej pojadą tramwaje MPK

Miejski Inżynier Ruchu zatwierdził projekt, w myśl którego nastąpi poszerzenie azylu dla pieszych przy torowisku – od strony ul. Głogowskiej po obu stronach torów – i wyłączenie pasa jezdni ul. Hetmańskiej (lewoskręt w Dmowskiego od strony ul. Głogowskiej). Na azyl dla pieszych zostaną też zabrane odcinki jezdni ul. Hetmańskiej (po prawej stronie od Głogowskiej) przed Dmowskiego na przedłużeniu tegoż azylu, czyli na „narożniku” od przejścia dla pieszych do Hetmańskiej. Ponieważ nie będzie można zjechać w lewo w ul. Dmowskiego, jadąc Hetmańską od Głogowskiej, trzeba będzie jechać na wprost i na kolejnym skrzyżowaniu, z ul. Kolejową skręcić w lewo.

- Wraz z Miejskim Inżynierem Ruchu i służbami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo na drogach będziemy się przyglądać sytuacji na skrzyżowaniu (i w jego otoczeniu) po wprowadzeniu zmian – zapowiada ZDM. - Możliwe będzie także wprowadzanie doraźnych zmian organizacji ruchu w formie czasowych rozwiązań. Już zmieniono pracę sygnalizacji świetlnej przy przejściu. Obecnie priorytet mają piesi przechodzący przez ul. Hetmańską.

Zmiany mają być wprowadzone na tym skrzyżowaniu do końca tygodnia, drogowcy będą więc musieli wygradzać odcinki jezdni na których będą pracować, będą też ograniczenia prędkości. Kto nie musi jechać samochodem przez rejon Hetmańskiej i Dmowskiego, powinien wybrać inną trasę.

Zmiany nie są docelowe: skrzyżowanie będzie i tak przebudowywane, a zakończenie prac przewidziane jest w październiku tego roku.

Sprawdź też:

polecane: Flesz: Ceny owoców i warzyw niezmiennie na bardzo wysokim poziomie.

Wideo

Komentarze 4

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
Z
ZbigS

Najlepiej zlikwidować wszystkie lewoskręty. Przecież to głupota - samochody krążą po mieście palą paliwo (ekologia..?) i generują korki. Tu zakaz skrętu w lewo a dalej zatkane skrzyżowanie i długa kolejka na światłach. Na dodatek cały ten ruch i tak kieruje się w lewo tylko dalej powodując zwiększenie ilości pojazdów na ulicach gdzie ruch był mały. Bezsensowne zwiększenie na ulicach ilości pojazdów które już dawno powinny być na miejscach kończących jazdę. Pieszy który przejdzie takie skrzyżowanie ma szansę na wypadek na kolejnej ulicy gdzie wcześniej był przyzwyczajony do małego ruchu. No geniusz z tego inżyniera. Współczuję mieszkańcom i posiadaczom samochodów w tym rejonie. Czekamy na kolejne takie pomysły.

G
Gość

Ten inżynier od ruchu drogowego ma coś pod sufitem

q
qweert

Durnota i nic więcej

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3