- Od 25 lat Umultowo znajduje się w granicach miasta Poznania. Przez ten czas nie robiło się tam jednak zbyt wiele - mówi Rafał Sobczak z Rady Osiedla Umultowo.
Poznań - Naramowicka: osiedlowe inwestycje
Jedną z zaległości jest brak chodnika na najważniejszej i najbardziej ruchliwej ulicy. Z problemem Naramowickiej (bo właśnie o tę drogę chodzi) mieszkańcy borykają się od lat. Ze środków rady osiedla udało się utwardzić fragment pobocza. Materiałem pofrezowym wyłożona została część od torów kolejowych do ulicy Migdałowej. Na kolejnym odcinku - od Migdałowej do ul. Jasne Błonia położono kostkę brukową.
Pieniądze na dalsze prace - chodnik od skrzyżowania z ul. Dzięgielową do ul. Rumiankowej - działacze osiedlowi chcą pozyskać w ramach budżetu obywatelskiego. Projekt obejmuje też budowę ścieżki rowerowej. Jego realizację wyceniono na około 600 tys. złotych.
Zobacz też: Poznań - Naramowicka: budowa nowej ulicy
Poznań. Naramowicka wciąż bez chodnika
- Naramowicka jest najważniejszą ulicą w tej części miasta. Niestety także najbardziej niebezpieczną - mówi Rafał Sobczak, jeden z inicjatorów wniosku do budżetu obywatelskiego. - Najgorzej jest zimą, kiedy nieodgarnięty śnieg uniemożliwia przejście poboczem.
Zobacz też: Poznań: Naramowicka - artykuły, zdjęcia, filmy
Poznań - Naramowicka wiedzie do szkoły
Problem jest poważny ze względu na to, że wzdłuż ulicy Naramowickiej chodzą dzieci do Szkoły Podstawowej przy ul. Boranta. Wzdłuż drogi znajdują się domy jednorodzinne, w których mieszka wielu ludzi z małymi dziećmi.
- Na tym fragmencie jezdni nie ma nawet utwardzonego pobocza. Powstanie chodnika poprawiłoby bezpieczeństwo pieszych - przekonuje Rafał Sobczak.
Zdaniem urzędników remont i budowa chodników należy do kompetencji rad osiedli. Tej nie stać już jednak na kolejną inwestycję. - Jesteśmy małym osiedlem. Do zagospodarowania mamy jedynie 150 tys. zł rocznie. Nawet jeśli wszystkie pieniądze przeznaczylibyśmy na chodnik, jego wybudowanie i tak zajęłoby kilka lat - mówi Rafał Sobczak.
Zobacz też: Poznań- Naramowicka ulica wypadkową
Pomysłodawcy projektu podkreślają, że ma on też wymiar rekreacyjny. Rozwinięcie istniejącej już ścieżki rowerowej na ulicy Dzięgielowej pozwoli połączyć tereny Rezerwatu Żurawiniec i lasów nadwarciańskich, a także rozwinąć komunikację pieszo-rowerową w kierunku kampusu UAM na Morasku.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?