Rowery 4G będą wyposażone w nadajniki GPS oraz zamek blokujący, a użytkownicy będą mogli je pozostawiać w dowolnym miejscu na obszarze wyznaczonej strefy. Będzie można z nich korzystać od połowy marca.
- Strefy będą podobnej wielkości do obecnych stacji. Wyjątkiem będzie strefa centrum obejmująca teren ograniczony pierwszą ramą komunikacyjną z wyłączeniem płyty Starego Rynku. Nie chcemy, żeby pojazdy zakłócały jego krajobraz. Za pozostawienie roweru poza strefą będzie naliczana dodatkowa opłata w wysokości 5 zł - mówi Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy firmy Nextbike, operatora rowerów miejskich.
Ci, którzy przestawią rower spoza strefy w "bezpłatny" obszar dostaną dodatkowe 2 zł do konta w systemie Nextbike.
- Wszystko po to, by premiować pozostawianie pojazdów w obrębie stref. Oczywiście rower nie może blokować przejścia, ani znajdować się na terenie prywatnej posesji. Musi on być dostępny dla wszystkich użytkowników - zaznacza Marek Pogorzelski.
Pojazdy będą posiadały blokadę w przednim kole. Dopiero po dokonaniu wypożyczenia będzie można odblokować pojazd. Nowy system w początkowym okresie będzie liczył 475 rowerów i co roku będzie rozbudowywany o kolejne kilkadziesiąt pojazdów. Rowerów 3G będzie tyle samo, co rok temu - 1200.
Co jeszcze zmieni się w systemie poznańskich rowerów miejskich? - Z 10 do 20 zł wzrasta minimalna kwota, jaką użytkownik powinien mieć na swoim koncie - mówi Marek Pogorzelski.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?