Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Poznań: Studenci mistrzami świata w konkursie Google

gj
Poznańscy studenci zwyciężyli w Global Online Marketing Academic Challenge. Na zdjęciu od lewej: zwycięzcy (Sebastian Jastrzębski, Aleksander Kempa, Dawid Śliwiński, Mateusz Halicki) oraz zespół ogarniamprad.pl (Maurycy Włoka, Danuta Staniszewska, Krzysztof Zachwyc, Maciej Bettin).
Poznańscy studenci zwyciężyli w Global Online Marketing Academic Challenge. Na zdjęciu od lewej: zwycięzcy (Sebastian Jastrzębski, Aleksander Kempa, Dawid Śliwiński, Mateusz Halicki) oraz zespół ogarniamprad.pl (Maurycy Włoka, Danuta Staniszewska, Krzysztof Zachwyc, Maciej Bettin). archiwum prywatne
Światowymi zwycięzcami Global Online Marketing Academic Challenge zostało czterech studentów UAM i UEP. Wygrali jako zespół, którego kampania marketingowa odniosła największy sukces w sieci. Ich zadaniem było wypromowanie prawdziwej firmy.

Global Online Marketing Academic Challenge to nie uczelniana symulacja. Studenci biorący udział w konkursie przygotowują i przeprowadzają 3-tygodniową kampanię marketingową online dla prawdziwej firmy, konkurując na rzeczywistym rynku i ponosząc rzeczywiste koszty. Za całość płaci firma, nad której wypromowaniem pracują uczestnicy. W tym roku studenci z Poznania pracowali z firmą ogarniamprad.pl, oferującą platformę aukcyjną umożliwiającą w czasie rzeczywistym licytowanie cen energii.

- Cała kampania finalnie kosztowała 3700 zł i nie była najdroższą, ani najtańszą. Wbrew pozorom nie przyniosła też największych zysków, ze względu na specyfikę klienta. Dużo łatwiej zauważyć przychody np.: po kampaniach online dla firm odzieżowych. Temat licytacji cen energii nie jest popularny w Polsce i to była największa trudność w zadaniu - mówi Mateusz Halicki, kapitan poznańskiego zespołu. - W naszym projekcie wykorzystaliśmy jednak w pełni narzędzia internetowe zwiększające zasięgi, platformy takie jak Facebook, Linkedin czy Google AdWords. Wygraliśmy dzięki dobremu wyciąganiu wniosków z kampanii i słusznym decyzjom marketingowym, podjętym na podstawie szczątkowych danych. To dobra szkoła w praktyce - dodaje.

Czytaj także: UAM: Akademik Hanka najlepszą modernizacją w 2017 roku!

Zespół składający się z 4 osób, kapitana - Mateusza Halickiego, Dawida Śliwińskiego, Sebastiana Jastrzębskiego i Aleksandra Kempy, wygrał najpierw eliminacje Europejskie, a później światowe. Pokonali ponad 160 drużyn z całego globu. Studenci przygotowywali się pod okiem dra Wojciecha Czarta z UAM, członka m.in. Global Academic Panel Google. Naukowiec prowadzi zajęcia z marketingu internetowego m.in. na kierumku studiów Aplikacje Internetu Rzeczy, prowadzonym wspólnie przez Uniwersytet im. Adama Mickiewicza i Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.

- Kluczem do zwycięstwa jest organizacja pracy zespołu przez kapitana i mądre wykorzystanie złożonej technologii. Konieczna jest synchronizacja i motywacja, dlatego na zajęciach studenci wdrażają wiedzę w praktykę i planują kampanię na rzecz Hospicjum Małego Księcia w Lublinie. Z dumą patrzę na ich postępy - mówi dr Czart.

Tymczasem studenci już rozpoczęli przygotowania do udziału w GOMAC 2019. Tym razem siedmioosobowy zespół przygotuje i poprowadzi kampanię online dla niemieckiej firmy IBS GMBH GEO-CAD, oferującej system rezerwacji noclegów dla pracowników, m.in. w Polsce i Niemczech. Firma obsługuje takie portale jak monteurzimmerguru.de i hotel-pracowniczy.pl.

Global Online Marketing Academic Challenge jest kontynuacją organizowanego wcześniej Google Online Marketing Challenge. Konkurs ma promować edukację z marketingu internetowego.

Rekordowa kara dla Google. 4,3 mld euro grzywny za naruszenie antymonopolowych przepisów UE

Źródło: EBS

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto