Global Online Marketing Academic Challenge to nie uczelniana symulacja. Studenci biorący udział w konkursie przygotowują i przeprowadzają 3-tygodniową kampanię marketingową online dla prawdziwej firmy, konkurując na rzeczywistym rynku i ponosząc rzeczywiste koszty. Za całość płaci firma, nad której wypromowaniem pracują uczestnicy. W tym roku studenci z Poznania pracowali z firmą ogarniamprad.pl, oferującą platformę aukcyjną umożliwiającą w czasie rzeczywistym licytowanie cen energii.
- Cała kampania finalnie kosztowała 3700 zł i nie była najdroższą, ani najtańszą. Wbrew pozorom nie przyniosła też największych zysków, ze względu na specyfikę klienta. Dużo łatwiej zauważyć przychody np.: po kampaniach online dla firm odzieżowych. Temat licytacji cen energii nie jest popularny w Polsce i to była największa trudność w zadaniu - mówi Mateusz Halicki, kapitan poznańskiego zespołu. - W naszym projekcie wykorzystaliśmy jednak w pełni narzędzia internetowe zwiększające zasięgi, platformy takie jak Facebook, Linkedin czy Google AdWords. Wygraliśmy dzięki dobremu wyciąganiu wniosków z kampanii i słusznym decyzjom marketingowym, podjętym na podstawie szczątkowych danych. To dobra szkoła w praktyce - dodaje.
Czytaj także: UAM: Akademik Hanka najlepszą modernizacją w 2017 roku!
Zespół składający się z 4 osób, kapitana - Mateusza Halickiego, Dawida Śliwińskiego, Sebastiana Jastrzębskiego i Aleksandra Kempy, wygrał najpierw eliminacje Europejskie, a później światowe. Pokonali ponad 160 drużyn z całego globu. Studenci przygotowywali się pod okiem dra Wojciecha Czarta z UAM, członka m.in. Global Academic Panel Google. Naukowiec prowadzi zajęcia z marketingu internetowego m.in. na kierumku studiów Aplikacje Internetu Rzeczy, prowadzonym wspólnie przez Uniwersytet im. Adama Mickiewicza i Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.
- Kluczem do zwycięstwa jest organizacja pracy zespołu przez kapitana i mądre wykorzystanie złożonej technologii. Konieczna jest synchronizacja i motywacja, dlatego na zajęciach studenci wdrażają wiedzę w praktykę i planują kampanię na rzecz Hospicjum Małego Księcia w Lublinie. Z dumą patrzę na ich postępy - mówi dr Czart.
Tymczasem studenci już rozpoczęli przygotowania do udziału w GOMAC 2019. Tym razem siedmioosobowy zespół przygotuje i poprowadzi kampanię online dla niemieckiej firmy IBS GMBH GEO-CAD, oferującej system rezerwacji noclegów dla pracowników, m.in. w Polsce i Niemczech. Firma obsługuje takie portale jak monteurzimmerguru.de i hotel-pracowniczy.pl.
Global Online Marketing Academic Challenge jest kontynuacją organizowanego wcześniej Google Online Marketing Challenge. Konkurs ma promować edukację z marketingu internetowego.
Rekordowa kara dla Google. 4,3 mld euro grzywny za naruszenie antymonopolowych przepisów UE
Źródło: EBS
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?