– W ten sposób zamkniemy II ramę komunikacyjną – mówi Kazimierz Skałecki, zastępca dyrektora ZDM do spraw inwestycji. – Przetarg zostanie rozstrzygnięty za około dwa miesiące. Prace chcielibyśmy rozpocząć jeszcze w tym roku – uzupełnia.
Dzisiaj przejazd od ulicy Podwale do Głównej, zwłaszcza w godzinach szczytu komunikacyjnego, nie należy do łatwych. W tym miejscu tworzą się często korki. Cierpliwość tracą także mieszkańcy okolic ulicy Zawady, którzy narzekają na pędzące samochody i brak odpowiednich rozwiązań ułatwiających bezpieczne przejście przez ulicę.
Skrót łączący rondo Śródka z ulicą Hlonda zakłada między innymi budowę dwujezdniowej ulicy z cichą nawierzchnią, posiadającą po trzy pasy ruchu w każdą stronę. Powstanie także równoległa do niej droga dojazdowa (na odcinku od ulicy św. Wincentego do skrzyżowania ul. Hlonda z Główną), a ulica św. Wincentego zostanie częściowo przebudowana.
Ponadto obecne torowisko tramwajowe na ulicy Podwale zostanie przesunięte o około 1,5 metra i będzie znajdować się w pasie rozdziału między jezdniami.
– Przedłużenie trasy tramwajowej z Zawad do Dworca Wschodniego PKP planowane jest dopiero po 2012 roku – mówi Skałecki. – Po przebudowie układu komunikacyjnego, pod starym wiaduktem przejadą już tylko tramwaje.
Budowa Nowych Zawad zakłada również powstanie oczyszczalni wody ściekowej (dla tego rejonu), sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach z ulicami Małachowskiego, św. Wincentego i Główną, a także ścieżki rowerowej i chodnika.
Powstaną też ekrany akustyczne aż do ulicy Głównej. Rozwiązanie jest korzystne dla okolicznych mieszkańców, choć może nie przypaść do gustu estetom. Zwłaszcza że ekrany pojawią się także w pobliżu ronda (na skarpie przy Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Niesłyszących).
Drogowcy starają się o unijne fundusze na tę inwestycję. Do wzięcia jest ponad 38 milionów złotych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Na liście Ministerstwa Infrastruktury znajduje się także projekt przebudowy wschodniej nitki wiaduktu górczyńskiego (85 mln złotych).
– Projekty trafiły teraz do Centrum Unijnych Projektów Transportowych – mówi Skałecki. – Do końca października mamy czas na złożenie właściwego wniosku, czyli pełnej dokumentacji projektów.
Budowa ostatniego fragmentu II ramy potrwa do końca października 2010 roku.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?