Po opublikowaniu filmu reklamowego przez organizatorów festiwalu w internecie zawrzało. Gorąca dyskusja na temat filmu wybuchła na profilu Pyrkonu na Facebooku pod postem z filmem. Rzecz jasna internauci oskarżyli autorów filmu o seksizm. Spot i dyskusja na jego temat skłoniła też blogerów do dłuższych wypowiedzi.
Zobacz też: Pyrkon 2014 w Poznaniu to dobre miejsce na... randkę
Swoje zdanie zaprezentowali również organizatorzy Pyrkonu, którzy wydali specjalne oświadczenie.
"(...)Organizatorzy Festiwalu Fantastyki Pyrkon nie popierają seksizmu ani nadmiernego epatowania erotyzmem. Równouprawnienie jest zasadą, którą stosujemy na co dzień, a sam Festiwal i jego organizatorzy bardzo mocno wspierają udział kobiet w społeczności zgromadzonej wokół fantastyki.
Poprzez film chcieliśmy promować akcję rozdawania unikatowych kości do gry. Spot miał pokazać nasze hobby, zestawiając je z codzienną czynnością, jaką jest kąpiel i nawiązać do uczucia relaksu jakiego przy nim doświadczamy.
Ubolewamy, że przesłanie klipu rozmyło się i w przyszłości dołożymy wszelkich starań, by nasze intencje były bardziej czytelne i przekazane w inny sposób. (...)"
Zobacz też: Poznań: Festiwal Fantastyki Pyrkon 2014 w marcu na MTP [ZDJĘCIA, PROGRAM]
Stanowisko organizatorów festiwalu wyrażone w oświadczeniu budzi wątpliwości. Wynika z niego, że spot nie reklamuje Pyrkonu, a jedynie akcję rozdawania unikatowych kości... Czyżby?
Zobacz też: Pyrkon 2014 - Fantastyczny korowód przeszedł przez Poznań [ZDJĘCIA]
Skomentuj:
Pyrkon 2014 - Kontrowersyjna reklama festiwalu [WIDEO]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?