Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rekordowa siódma edycja "Poznania za pół ceny" za nami. Turystyczne oblężenie Poznania na zdjęciach

Redakcja MM Poznań
Redakcja MM Poznań
Tysiące osób skorzystało z tegorocznej akcji. W niektórych hotelach zabrakło wolnych miejsc.

Blisko dwustu partnerów i atrakcji turystycznych czekało w tym roku na uczestników akcji. 3 i 4 maja w stolicy Wielkopolski tysiące osób odwiedzało muzea, restauracje, ale także zoo, palmiarnię, parki linowe, ścianę wspinaczkową, teatry czy galerie.

- W weekend punkt informacji turystycznej na Starym Rynku odwiedziło ponad trzy tysiące osób. To jeden z najlepszych wyników w skali roku – mówi Anna Smolarkiewicz, kierowniczka Centrum Informacji Miejskiej w Poznaniu.

Tradycyjnie dużym zainteresowaniem cieszyły się restauracje. Wysoka frekwencja nie ominęła także muzeów. - Odwiedziło nas pięciokrotnie więcej osób niż w dowolny inny weekend roku - mówi Szymon Zdziebłowski z Muzeum Archeologicznego.

Kliknij, żeby zobaczyć zdjęcia z 7. edycji "Poznania za pół ceny"

Blisko tysiąc osób dowiedziało się, jak wygląda proces produkcji rogala świętomarcińskiego. – Mieliśmy nadkomplety na wszystkich pokazach – opowiada Szymon Walter z Rogalowego Muzeum Poznania.

Rekord odwiedzin padł także na stadionie. - Jesteśmy zaskoczeni i bardzo zadowoleni. Przyszło ponad dwa tysiące gości. Musieliśmy skorzystać z pomocy dodatkowych przewodników - mówi Weronika Tadeusz, koordynator wycieczek po INEA Stadionie.

Blisko dwa tysiące osób zwiedzało także niedostępne na co dzień fortyfikacje z czasów I wojny światowej na poznańskiej Dębinie. Tyle samo osób zapisało się na wycieczki po Zamku Cesarskim. Oblężenie przeżywała otwarta z początkiem maja Brama Poznania.

W czasie akcji pracownicy Katedry Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego przeprowadzili tradycyjnie badania skuteczności akcji wśród partnerów i turystów. Oficjalne wyniku poznamy dopiero w czerwcu, ale już dziś ankieterzy potwierdzają, że w porównaniu z poprzednimi latami zanotowali dużo większy odsetek turystów, także zagranicznych, m.in. z Kanady.

Tę obserwację potwierdzają hotelarze, którzy także sprzedali znacznie więcej pokoi niż zwykle. – W ten weekend mieliśmy zajętych blisko 90% pokoi – mówi Piotr Fertikowski z hotelu HP Park. Wtóruje mu Magda Modrzycka z Soda hostel & apartments. – Sprzedaliśmy 100 procent pokoi. Goście byli bardzo zadowoleni i zaskoczenia Poznaniem. Deklarują chęć powrotu – opowiada.

- Tegoroczny sukces oraz liczba miast, które kopiują naszą poznańską inicjatywę zachęca nas do rozbudowania formuły w kolejnych latach – opowiada Jan Mazurczak z PLOT. – Jeszcze w maju zaczniemy promować kolejne wydarzenia bazujące na akcji Poznań za pół ceny, które będziemy organizować jeszcze w tym roku i które będą wspierać budowę atrakcyjnego dla turystów wizerunku weekendowego Poznania.

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto