Blisko dwustu partnerów i atrakcji turystycznych czekało w tym roku na uczestników akcji. 3 i 4 maja w stolicy Wielkopolski tysiące osób odwiedzało muzea, restauracje, ale także zoo, palmiarnię, parki linowe, ścianę wspinaczkową, teatry czy galerie.
- W weekend punkt informacji turystycznej na Starym Rynku odwiedziło ponad trzy tysiące osób. To jeden z najlepszych wyników w skali roku – mówi Anna Smolarkiewicz, kierowniczka Centrum Informacji Miejskiej w Poznaniu.
Tradycyjnie dużym zainteresowaniem cieszyły się restauracje. Wysoka frekwencja nie ominęła także muzeów. - Odwiedziło nas pięciokrotnie więcej osób niż w dowolny inny weekend roku - mówi Szymon Zdziebłowski z Muzeum Archeologicznego.
Kliknij, żeby zobaczyć zdjęcia z 7. edycji "Poznania za pół ceny"
Blisko tysiąc osób dowiedziało się, jak wygląda proces produkcji rogala świętomarcińskiego. – Mieliśmy nadkomplety na wszystkich pokazach – opowiada Szymon Walter z Rogalowego Muzeum Poznania.
Rekord odwiedzin padł także na stadionie. - Jesteśmy zaskoczeni i bardzo zadowoleni. Przyszło ponad dwa tysiące gości. Musieliśmy skorzystać z pomocy dodatkowych przewodników - mówi Weronika Tadeusz, koordynator wycieczek po INEA Stadionie.
Blisko dwa tysiące osób zwiedzało także niedostępne na co dzień fortyfikacje z czasów I wojny światowej na poznańskiej Dębinie. Tyle samo osób zapisało się na wycieczki po Zamku Cesarskim. Oblężenie przeżywała otwarta z początkiem maja Brama Poznania.
W czasie akcji pracownicy Katedry Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego przeprowadzili tradycyjnie badania skuteczności akcji wśród partnerów i turystów. Oficjalne wyniku poznamy dopiero w czerwcu, ale już dziś ankieterzy potwierdzają, że w porównaniu z poprzednimi latami zanotowali dużo większy odsetek turystów, także zagranicznych, m.in. z Kanady.
Tę obserwację potwierdzają hotelarze, którzy także sprzedali znacznie więcej pokoi niż zwykle. – W ten weekend mieliśmy zajętych blisko 90% pokoi – mówi Piotr Fertikowski z hotelu HP Park. Wtóruje mu Magda Modrzycka z Soda hostel & apartments. – Sprzedaliśmy 100 procent pokoi. Goście byli bardzo zadowoleni i zaskoczenia Poznaniem. Deklarują chęć powrotu – opowiada.
- Tegoroczny sukces oraz liczba miast, które kopiują naszą poznańską inicjatywę zachęca nas do rozbudowania formuły w kolejnych latach – opowiada Jan Mazurczak z PLOT. – Jeszcze w maju zaczniemy promować kolejne wydarzenia bazujące na akcji Poznań za pół ceny, które będziemy organizować jeszcze w tym roku i które będą wspierać budowę atrakcyjnego dla turystów wizerunku weekendowego Poznania.
Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?