"Robienie Poznania" to specyficzne zachowanie kibiców Kolejorza, który w Europie rozpropagowali zafascynowani nim fani Manchesteru City - Anglicy gościli w stolicy Wielkopolski w grudniu 2010 roku, gdy ich drużyna walczyła z Lechem w Lidze Europy.
To właśnie podczas tego meczu kibice Manchesteru podpatrzyli styl kibicowania, który polega na łapaniu się przez kibiców za ramiona, podskakiwaniu i w tym samym czasie obracaniu się tyłem do boiska.
Sława słynnego tańca poznańskich kibiców dotarła nawet do głównej siedziby Carlsberga - oficjalnego sponsora Euro 2012 - w Kopenhadze. "Let’s do the Poznan" spodobał się tak bardzo, że firma postanowiła wykonać własną wersję w Poznaniu.
- Zastanawialiśmy się, jak można wykorzystać popularny już w Europie taniec do promocji Poznania, jako jednego z gospodarzy EURO 2012 oraz Carlsberga jako oficjalnego sponsora turnieju - tłumaczy Magdalena Dzikowska, HR Manager w Carlsberg Accounitng Service Centre. - W firmie zatrudniamy głównie ludzi młodych pomiędzy 25. a 30. rokiem życia. Poprosiliśmy pracowników, czy nie chcieliby wykonać "Let's do the Poznan" do filmu promującego EURO 2012. Nasza propozycja znalazła aprobatę i pozytywne reakcje.
Nagrany w środę w Poznaniu film zostanie wykorzystany zarówno do materiałów promocyjnych miasta – gospodarza Euro 2012, jak i Carlsberga.
**
**
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?