Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Spodek atakuje Wrocław. Inwazja z Katowic [foto]

Redakcja
Inwazja kultury we Wrocławiu
Inwazja kultury we Wrocławiu mat. prasowe\ MM Silesia
Nie wpadajcie w panikę. To tylko kampania promocyjna Katowic.

Kręci Cię Wrocław? Wybierz film, który będzie promował stolicę Dolnego Śląska [wideo]


We Wrocławiu pojawiły się billboardy z UFO. Na zdjęciu widzimy Spodek lecący nad Rynkiem i hasło: "Inwazja kultury. Katowice - miasto wielkich wydarzeń".

Nowa akcja promocyjna tego miasta "atakuje" nie tylko Wrocław, ale też Warszawę,Kraków, Gdańsk, Poznań i Lublin.

- W Katowicach nie należy odkrywać Ameryki, bo miasto ma jedną rzecz, której wszyscy nam zazdroszczą - Spodek. Każdy chciałby mieć taką swoją Wieżę Eiffla - przekonuje w MM Silesia Mateusz Zmyślony z grupy Eskadra, odpowiedzialnej za kampanię Katowic.

Czkawka po konkursie ESK 2016?

Paweł Czuma, rzecznik Urzędu Miejskiego we Wrocławiu, nazywa tę akcję "czkawką" po konkursie na ESK 2016, który wygrała stolica Dolnego Śląska.
- Oczywiście każde miasto ma obowiązek się promować. Pytanie tylko, czy Katowice są w stanie konkurować z Wrocławiem pod względem imprez kulturalnych? Moim zdaniem nie. 

Paweł Romaszkan, szef Biura Promocji Miasta w UM we Wrocławiu jest sceptyczny do tego typu akcji billboardowych.

- Nie wydaje mi się, żeby były skuteczne - uważa. - Wrocław robił tego typu akcje już 10 lat temu, to nic nowego. Nam taka promocja nie jest nam potrzebna. W końcu to my mamy tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2012. Spodek nam niegroźny - dodaje.

Stolica Dolnego Śląska nie prowadzi akcji billboardowych w innych miastach. 

UFO nad Wrocławiem? Fajny pomysł

A co o kampanii wizerunkowej Katowic sądzą wrocławianie?

- Widziałem te billboardy w mieście. Moim zdaniem pomysł ze Spodkiem jest świetny, ale sam banner mało czytelny - mówi Bartłomiej Kocik. - Widzę jakieś UFO lecące nad Wrocławiem, ale Katowic już trudno się tutaj dopatrzeć.

Ewelinie Pudło, studentce socjologii z Wrocławia, sam pomysł ze Spodkiem się podoba.

- Jednak w kontekście wyboru Wrocławia na Europejską Stolicę Kultury i przegranej Katowic wydaje się trochę agresywny - uważa.

Kampania przeniesie się także do telewizji w formie przerwanych wiadomości z powodu kosmicznej inwazji. Internauci zauważyli, że dżingiel programu przypomina muzykę z wiadomości TV Trwam. Twórcy kampanii podkreślają, że to przypadek. A Wy co o tym sądzicie?


czytaj też:



Bilety na mecz Polska - Włochy


One Love Festival 2011 [program]


Koncerty i festiwale w 2011 roku


Mecz Polska - Włochy we Wrocławiu

**

**

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto