Ustaliliśmy, że jest on byłym policjantem, tymczasem sprawa dotyczy nieprawidłowości związanych z postępowaniem policji na miejscu wypadku.
Biegły ds. wypadków z Wrocławia przedstawił w swojej opinii dwie wersje tragedii. Pierwsza z nich oparta jest wyłącznie na śladach zabezpieczonych i udokumentowanych na miejscu wypadku oraz badaniach technicznych stanu uczestniczących w nich pojazdów (ciężarówki daf i fiata 126p z przyczepką). Ekspert szczegółowo przedstawił przebieg zdarzenia i wykonał jego wizualizację.
Według tej wersji ciężarówka najechała z tyłu na "malucha". Ten przebieg wypadku w pełni pokrywa się z pierwszą opinią, przygotowaną przez zespół ekspertów z Zielonej Góry, na podstawie której sąd uznał za winnego kierowcę dafa.
Czytaj także: Kalwy - Rzecznik kłamał w sprawie wypadku
Według drugiej wersji wrocławskiego biegłego winny był kierowca auta osobowego. Rzeczoznawca uznał, że fiat mógł jechać w przeciwnym kierunku, ale z powodu błędu kierowcy i przeciążenia przyczepki (były na niej kamienie) zjechał na przeciwległy pas i uderzył... tyłem w dafa. Stwierdził tak, chociaż nie znalazł na szkicu z wypadku i fotografiach wykonanych przez policjantów śladów potwierdzających swoją wersję. "Brak widocznych jakichkolwiek śladów na zdjęciu nie oznacza, że takich śladów na jezdni nie było" - napisał biegły dowodząc swoich racji.
- To skandaliczne. Jak można wypowiadać się o sprawie dotyczącej śmierci opierając się na nie popartych żadnymi dowodami domniemaniach - powiedział nam zbulwersowany Jerzy Chudzicki, brat tragicznie zmarłego w wypadku.
Zdziwieniem zareagowali też policjanci z drogówki z Internetowego Forum Policyjnego (z innych województw), którym przedstawiliśmy ekspertyzę z prośbą o jej skomentowanie.
- Przebieg wypadku ustala się na podstawie śladów, które pozostawiły pojazdy. Druga wersja biegłego to czysta fantazja. Nie tylko nie jest ona poparta śladami z miejsca zdarzenia, ale wręcz im przeczy. Na dodatek jest niezgodna z zasadami fizyki. Gdyby kierowca skręcił gwałtownie w lewo, to musiałoby to pozostawić bardzo widoczne ślady opon na jezdni. Na dodatek "maluch" nie zjechałby wtedy na lewy pas, pod dafa, tylko na prawe pobocze jezdni - powiedział nam jeden z policjantów z kilkunastoletnim stażem w wyjaśnianiu wypadków.
Więcej przeczytasz w środowym wydaniu "Głosu Wielkopolskiego"
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?