SPRAWDZIAN TRZECIOKLASISTY 1012 (OBUT 2012) - 22.05.2012

22 maja 2012 trzecioklasiści napiszą Ogólnopolskie Badanie ... (© archiwum)

Masz zdjęcie do tego tematu?

Wyślij

22 maja 2012 trzecioklasiści napiszą Ogólnopolskie Badanie Umiejętności Trzecioklasistów 2012 (OBUT) przygotowane przez CKE.

Badanie umiejętności trzecioklasistów ma dostarczyć informacje na temat poziomu wiadomości i umiejętności, które uczniowie zdobyli w czasie trzech lat nauki.

Test rozpocznie się o godz. 9.

OGOLNOPOLSKIE BADANIE UMIEJĘTNOŚCI TRZECIOKLASISTÓW składa się z dwóch testów. Pierwszy dotyczyć będzie języka polskiego, drugi - matematyki. Na rozwiązanie zadań z każdego testu uczniowie mają po 45 minut, pomiędzy nimi jest 15 minut przerwy.

Z chwilą, gdy będziemy mogli opublikować testy trzecioklasisty, poniższe linki staną się aktywne:

SPRAWDZIAN TRZECIOKLASISTY 2012 (OBUT 2012) - TEST Z JĘZYKA POLSKIEGO

 

SPRAWDZIAN TRZECIOKLASISTY 2012 (OBUT 2012) - ODPOWIEDZI Z JĘZYKA POLSKIEGO


SPRAWDZIAN TRZECIOKLASISTY 2012 (OBUT 2012) - TEST Z MATEMATYKI


SPRAWDZIAN TRZECIOKLASISTY 2012 (OBUT 2012) - ODPOWIEDZI Z MATEMATYKI



Podstawowym celem Ogólnopolskiego Badania Umiejętności Trzecioklasistów jest umożliwienie szkołom otrzymania dodatkowych informacji o poziomie wiadomości i umiejętności posiadanych przez ich uczniów kończących klasę trzecią oraz materiałów mogących stać się podstawą do refleksji nad sposobem funkcjonowania szkoły i sposobami doskonalenia jej codziennej praktyki.

Testy OBUT badają umiejętności z Podstawy programowej kształcenia ogólnego, m.in.:

- zapisane w celach kształcenia ogólnego w szkole podstawowej, np. zdobycie przez ucznia umiejętności wykorzystania posiadanych wiadomości podczas wykonywania zadań i rozwiązywania problemów;

- wymienione jako najważniejsze umiejętności zdobywane przez ucznia w trakcie kształcenia ogólnego w szkole podstawowej:

a) czytanie  – rozumiane zarówno jako prosta czynność oraz jako umiejętność rozumienia, wykorzystywania i przetwarzania tekstów (…),

b) myślenie matematyczne –  umiejętność korzystania z podstawowych narzędzi matematyki w życiu codziennym oraz prowadzenia elementarnych rozumowań matematycznych,

c) umiejętność komunikowania się w języku ojczystym (…), zarówno w mowie, jak i w piśmie;

- wymienione jako treści nauczania edukacji polonistycznej i edukacji matematycznej na I etapie kształcenia.

Komentarze (154)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Anonim (gość)

Straszyli nas że nie przejdziemy do czwartej klasy.. Nauczycielka straszyła nas że jak napiszemy na 1.To będziemy powtarzać 3 klasę.Jeden z mojej klasy napisał na pałe, a i tak
dostał się do czwartej klasy.

Kamila Cichocka-Nauczycielka (gość)

Polityka nie wchodzi tu w grę!!!. Ja także uważam ,że powinni wycofać ten sprawdzian ale tak jak już wcześniej napisałam polityka nic tu nie ma!!
Pani minister edukacji powinna zmienić ten tes ponieważ dzieci się nie domyślają dalszych treści zadań.
Gosiu ja jednak cię popieram w twojej wypowiedzi jest sens!

Konsekwentna wypowiedź 10latki powyższy komentaż

Gosia sp.43 (gość)

Prościzna. Ja dostałam z testu 100% na 100%.

Nie zgadzam się z tym że był trudny!

Był o nietoperzach. Treba było tylko pomyśleć!

Do szkoły na test poszłam "wyluzowana" i dostałam jedyna sto na sto z matmy i Polaka :)

Uczennica klasy trzeciej Gosia sp.43 (gość)

Białystok.sp.43. Cześć mój wpis polega na tym że rodzice nie potrzebne się stresowali.
Statystycznie dzieci są dostosowane psychologicznie do testów. Pod hasłem:OBUT.
Jednakże uważam że w niektórych zadaniach były niezrozumiałe treści lub za mało informacji niewiem dlaczego tylko nauczyciele mają pokazane dalsze skąstrułowanie zadania.
Np. W zadaniu z listem do burmistrza po teście pani nam powiedziała że tam trzeba było podać conajmniej trzy powody dlaczego nie zamykać szkoły.

f.k (gość)

test. Kubeł zimnej wody to należał się Pani Minister. Nie mozna dzieciom zabierać i tak już krótkiego dzieciństwa, bo kończy się ono obecnie już w wieku 5 lat. Polska porównuje się z innymi krajami, chora sytuacja, coś zrobili ale nie do końca. Za granicą dzieci mają o wiele łatwiej, mniej książek i mniej godzin w szkole. Moje dziecko miało tyle zadane z dnia na dzień, że siedzielismy do 23.30 by odrobić wszystkie przedmioty a gdzie dopiero się jeszcze nauczyć. Na trzecioteścik powinni zareagować nauczyciele i dyrektorzy szkół ale ci dostali podwyżki i mają to gdzieś. Kto ma tak dobrze jak oni. Kilka godzin lekcji dziennie, premie , dodatki,2 miesiące wakacji, a potem jeszcze roczny urlop płatny. uczą jednego przedmiotu. Kiedyś nauczyciel uczył wszystkich przedmiotów i ludzie też się wykształcili i przy minimalnych przedmiotach, a teraz odstawiają cyrki w szkołach. Doświadczenia sobie urządzają. Ten test tegoroczny miał na celu ośmieszenie uczniów którym ten test nie poszedł za dobrze. W Polsce nie da się normalnie żyć i nie zgodzę się z Panem Mariuszem, to są dzieci i trzeba mieć na uwadze , że jeden uczy się szybciej inny wolniej, ktoś załapie materiał od razu a drugi troszkę później.Jeden będzie zdolny od 8 roku życia a inny np. od 10 roku życia. I co trzeba już zniechęcać takie dziecko porównując go do innych, a co tam niech czuje się mniej wartościowy. Nie tędy droga. Życie to nie bajka ale ledwie dzieci postawiły swój krok w szkole a już mają cierpieć? Czego szkoła uczy w takim razie? Nienawiści, Bo jak ci młodzi ludzie mają szanować innych jak ich się nie szanuje. Jesteś dzieckiem policjanta, biznesmena,prawnika, sędziego, nauczyciela itp to masz dobrze, powiedz co wiesz na ten temat siadaj 6 a inny się poci opowiada siadaj 2 lub 3. Jak ktoś ma możliwość to niech ucieka z Polski bo jesteśmy im tylko potrzebni do ściągania z nas podatków. Zabaleniem tego chorego systemu jestem jak najbardziej za. Trzecioteścik najlepiej oddac pusty jakby każdy tak zrobił to by nie było tych cyrków.

MAMA (gość)

MAMA. JAKO MAMA TRZECIOKLASISTKI RZADAM UNIEWAZNIENIA TYCH TESTOW TEN KTO JE NAPISAL CHYBA POTRZEBULE POMOCY PSYCHIATRY A MINISTER OSWIATY POWINIEN ZASTANOWIC SIE Z KIM PRACUJE .WSZYSTKIE SZKOLY POWINNY W PSZYSZLYM ROKU ZREZYGNOWAC Z TYCH TESTOW KTORE PONIZAJA NASZE DZIECI.DRODZY RODZICE NIE MOZEMY TEGO POZOSTAWIC BEZ ODZEWU TA OSOBA KTORA NAPISALA TEN TEST POWINNA PONIESC TEGO KONSEKWENCJE JAK MOZNA DOPUSCIC TEST KTORY PRZEKRACZAL PROGRAM TRZECIEJ KLASY MOZE POWINNI UMIEC JESZCZE POTEGOWAC? WIEM ZE NAPEWNO MOJA MLODSZA CORKA NIE BEDZIE PISALA TAKIEGO TESTU BO SIE NIE ZGODZE NIECH PACANY SAME GO SOBIE PISZA.

Mariusz (gość)

Bez pracy nie ma kołaczy. Drodzy Państwo. Moja córka również pisała ten test i poszedł jej nieźle tak jak większości uczniów z jej klasy. Wszystko to jest zasługą nauczycielki, która włożyła ogrom pracy w edukację dzieciaków przez 3 lata, a licząc z zerówką nawet przez 4 lata. Ten ogrom pracy sprowadza się do tego, że dzieciaki miały zadawane dużo dodatkowych zadań do domu, które były skrupulatnie sprawdzane przez nauczyciela. W ten sposób nauczyciel nauczył dzieciaki systematycznej pracy i przerobił dużo dodatkowego materiału, który tak naprawdę uczył dzieciaki myślenia i radzenia sobie z nietypowymi problemami. Zgadzam się, że ten test jest nie fair, że wybiega poza minimum programowe, że są tam zadania konkursowe, a mało jest na poziomie przeciętnego ucznia. Niestety jednak takie jest życie. Dobra praca czeka na ludzi, którzy robią więcej niż przeciętnie się od nich oczekuje. Wszelkie testy i egzaminy będą stawiały poprzeczkę wyżej niż zakłada program. Proszę nie mieć złudzeń, że przez życie można przejść lekko bez dodatkowej pracy własnej w domu. We wszystkich społeczeństwach wysoko rozwiniętych, które opierają się przecież na wiedzy nauka dzieci ma bardzo wysoki priorytet. Dzieci od małego przygotowywane są do tego, że w życiu zawodowym muszą szybko uczyć się nowych umiejętności i radzić sobie SAMEMU z trudnościami. Niestety obecne życie to konkurs, kto potrafi wybić się ponad przeciętność, kto jest aktywny i zaradny. Nie wystarczy już sama nauka na pamięć trzeba umieć myśleć, a to niestety wymaga pracy i treningu wybiegającego poza program obowiązkowy w szkole. Uważam, że ten test był nie fair tzn. był zbyt trudny, ale to bardzo dobry kubeł zimnej wody.
Pozdrawiam.

mama dziecka (gość)

Niedokładne polecenia.. Zad 6 Co pozwala nietoperzom przetrwac zimę. Uzasadnij swoją odpowiedź na zasadzie tekstu. Ci co pisali mysleli o tym, że trzrba uzasadnić co to znaczy hibernacja, Polecenie powinno brzmieć. napisz dlaczego przesypiają zimę nietoperze i o wiele weicej dałoby przwidłową odpowiedź. zad zad 8. Punktowane było dodatkowo jak dziecko użyło określeń różnorodnych, choć w poleceniu tego nie było wyraźnie napisane.. Polecenie : dopisz po 4 różne określenia i są co prawda przykłady, ale nie ma powiedziane, ze wiecej punktów będzie jak wyrazy nie bęą odpowiadaly dla danego określenia na to samo pytanie.. Bo znajdź po 4 różne określenia to dla dziecka np określenia do wyrazu ksiązka - cienka, ciekawa, ciężka, kolorowa -to są różne określenia. a tu nie, bo o wszystkie pytamy Jaka?.
zad 10 list. # pkt można było dostać lub nie za 3 argumenty. Należało napisać. Podaj argumenty za zamknieciem szkoły lub jej pozostawieniem. A tu jest. Napisz co o tym sądzisz nie jest jednoznaczne z tym dlaczego siez tym zgadzasz lub nie. Dla niektórych to tylko to czy sie zgadzasz czy nie. . Czyli, że nie podoba misię, nie zgadzam sie z Panem Prezydentem i mogę prosić o przemyślenie, czas i żeby jeszcze nie zamykał, a my uczniowie też bedziemy myśleć wraz z rodzicami jak to można rozwiązać, aby nie krzywdzić uczniów, nauczycieli i przacowników szkoły.
W zad z matematyki był cwierć litra, a tego uczniowie jeszcze nie mieli moze będzie bliżej kńca roku, ale nie było i skąd to maja wiedzieć uczniowie jak nie chodzą np. na koło matematyczne.

ania (gość)

Minister?. Pani minister zajmuje się kurczowym trzymaniem stołka pod dooopą a nie naszymi problemami!

chmurka (gość)

szkoda słów. Moje dziecko również przygotowywało się solidnie do tego testu. Poszło w przekonaniu, że da sobie radę ale już po polskim wyczerpującym teście miało dosyć. Nie mogło się skupić na matematyce bo juz bardzo martwilo się jak napisało z polskiego. Test poza programem szkoda słów. Pis chciało usunięcia tej Minister, ale Po jej partia do tego nie dopuściła. Oni teraz jak kiedyś Hitler objąć władzę zgnębic dzieci, pracowac do śmierci.

gość (gość)

test. Moje dziecko jak do tej pory uczyło się dosyć dobrze, ambitne, chętne do nauki ale z tym testem sobie kompletnie nie poradziło.Teraz jest zrozpaczone z brakiem chęci do nauki. O to wam chodziło???? Nigdy nie czytało o nietoperzach bo nie było takiej potrzeby. Po przeanalizowaniu tego testu, stwierdziłam, że dziecko, które nigdy nie słyszało o hibernacji nie było w stanie podać prawidłowej odpowiedzi, bo z formułki tekstu wynika, że jest to zwisanie głową w dół albo rodzaj snu, w który zapadają niektóre zwierzęta. Komu udało się strzelić prawidłową odpowiedź to miał szczęście. Z czego powstały skrzydła nietoperza.Podejrzewam, że chodzi o odpowiedź B z palców, ramienia i przedramienia, a gdzie jest jeszcze błona lotna? odpowiedź sugierowna niestety ale jest nie pełna. Takich niedociągnięć jest za dużo, w matematyce też. My dorośli możemy się skapnąć o co chodzi ale nie dziecko. Jak nie potraficie ułożyć trzecioteściku dla 9 ciolatków to się do tego nie zabierajcie. Wstyd ludzie po studiach, a takie głupoty robią.??? Za co wy dostaliście te dyplomy??? To dzieci miały pisać list urzędowy?? To już jest na prawdę chore!

Arleta (gość)

test. Niekompetencja urzędników oświaty. Powinni być zwolnieni z pracy, powinni jedynie sprzątać w szkole! Banda idiotów. W podst. progr. jest tylko list prywatny a nie urzędowy, tekst dla kl, 6, matematyka na poziomie konkursowym. W mojej klasie zadania wykonali tylko najzdolniejsi uczniowie, a co zresztą, za krótki czas, dzieci nie zdążyły napisać listu. Jedna dziewczynka w mojej klasie dostała histerii z nerwów, rozpacz i łzy, ponieważ nie zdążyła z listem. Skandal - autorzy do zwolnienia, za karę powinni popracować rok za te pieniądze w szkole może czegoś by się nauczyli, może chociaż pokory. Minister też do zwolnienia.
wychowawca kl.3

monia (gość)

teścik do bani. I takich pedagogów znających się na sprawie powinna mieć każda szkoła. Po teście moje dziecko było załamane, ledwie zdążylismy je uspokoić, to po podliczeniu wychowawca klasy, przeanalizowaywał pytania jak powinno być to zrobione. Dodatkowo miał pretensje, że dzieci zrobiły tyle błędów. Moje dziecko poraz kolejny przyszło załamane z płaczem do domu. Uważam, że to dyrektorzy szkół powinny, zebrać podpisy rodziców i wysłać sprzeciw, przeciw temu testowi, a nie jeszcze dołować. Po trudnym teście z polskiego moje dziecko juz nie było wstanie pisać i mysleć nad matematyką, bo załamało się już na polskim