Niedawno wspominaliśmy o rozstrzygnięciu przez ZDM przetargu na remont ul. Winogrady. Wykonawcą jest Konsorcjum Winogrady, którego lider – poznańska firma Torpol – od 17 lat wykonuje prace na torowiskach tramwajowych, kolejowych oraz drogach i ulicach.
- Termin zakończenia prac, tj. 30 listopada 2009 roku, jest realny, ale krótki ze względu na położenie ul. Winogrady. Teren jest niebezpieczny, gdyż pod powierzchnią mogą kryć się "pozostałości" po II wojnie światowej. Do tego dochodzą liczne kolizje instalacji podziemnych i okablowania – wyjaśnia Kazimierz Skałecki, zastępca dyrektora ds. inwestycji w ZDM.
Ruch samochodowy na ul. Winogrady w czasie remontu będzie odbywał się tylko w jednym kierunku, czyli na odcinku od ul. Szelągowskiej do Armii Poznań w stronę centrum. W odwrotnym kierunku kierowcy będą zmuszeni do korzystania z objazdu, skręcając z ul. Pułaskiego w ul. Ks. Mieszka I i dalej w prawo w ul. Słowiańską. Możliwe będą też krótkotrwałe zamknięcia ul. Winogrady przy wjazdach do poszczególnych posesji, o czym mieszkańcy mają być na bieżąco informowani.
W czasie remontu torowiska nie pojadą tamtędy żadne tramwaje. Jak już informowaliśmy, MPK zmieniło trasy linii nr 3, 4 i 10, w zamian uruchamiając komunikację zastępczą (autobusy „za tramwaj”) od ul. Piątkowskiej do Murawy. Obszar zmian będzie wciąż monitorowany, dlatego mogą pojawić się drobne korekty.
Poznańska drogówka zwraca szczególną uwagę na pierwszy okres prac remontowych, ponieważ większość kierowców nie będzie jeszcze przyzwyczajona do objazdów. Dlatego też początkowo w wielu miejscach Winogrady pojawią się policjanci kierujący ruchem. Z kolei straż miejska skoncentruje się na bezpieczeństwie przechodniów, zwłaszcza uczniów idących do szkoły. Obserwowana będzie także Cytadela, gdyż zachodzi obawa, że niektórzy kierowcy zechcą "skrócić sobie objazd" i wybiorą drogę... przez chronione obszary parku.
"Nową twarz" ul. Winogrady będzie można zobaczyć już następnego lata. Na całej długości ponad dwukilometrowego remontowanego odcinka powstaną dwie jednokierunkowe jezdnie wyłożone tzw. cichym asfaltem. Po środku będzie biegło „zielone torowisko”, mniej więcej takie, jakie obecnie możemy zobaczyć przy ul. Solnej. Do tego niskie ekrany akustyczne, wysokie krawężniki od strony torowiska, by samochody nie blokowały trasy tramwajom, a niskie od strony chodników. Dla rowerów powstaną tzw. ok. metrowe pasy techniczne, wydzielone linią ciągłą z pozostałej części jezdni. Nowością będzie fakt, że samochody będą musiały czekać na odjazd tramwajów z przystanków, co z pewnością poprawi bezpieczeństwo pasażerów i przechodniów.
Już teraz wśród mieszkańców tej części miasta kolportowane są "informatory remontowe", zawierające numery telefonów, pod które można zgłaszać pytania i opinie. Uwagi do wykonawcy prac remontowych można też przesyłać pod adres mailowy: [email protected].
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?