Mieszkańcy mówią, że Poznań nie jest gotowy na takie zmiany.
Zniknie 160 miejsc parkingowych - powstanie jedynie 14 kopert dla dostaw. Ulica Paderewskiego stanie się deptakiem. Prawie na wszystkich uliczkach będzie wprowadzony kontraruch dla rowerów. Znikną auta z chodników m.in. na Wszystkich Świętych, Wielkiej, Woźnej, Szewskiej i parking dla autokarów przy Dominikańskiej. Tak ma wyglądać strefa uspokojonego ruchu wokół Starego Rynku.
Maciej Wudarski, zastępca prezydenta miasta i Tadeusz Nawalaniec, zastępca dyrektora ZDM podkreślają, że takie rozwiązania istnieją np. Gdańsku. - Może inne miasta są gotowe na takie zmiany, ale nie Poznań - twierdzi Marek Sawicki, a inny mieszkaniec Starego Miasta - Andrzej Tuczyński pyta: - Jestem mieszkańcem, wykupiłem abonament i gdzie mogę zaparkować?
100 miejsc, które miasto chce pozyskać dla mieszkańców na parkingu na Chwaliszewie nie rozwiąże problemów parkingowych w tym rejonie.
Strefa Tempo 30 w Poznaniu:
- Parking przy ul. Za Bramką miał zrekompensować usunięcie aut z pl. Kolegiackiego, a służy głównie pracownikom biur oraz miejskim urzędnikom - mówi J. Sulanowski, radny PiS. - Parking pod pl. Wolności jest zapełniony w 90 proc. Za chwilę zniknie nieduży parking przy Al. Marcinkowskiego, a w pobliżu komisariatu policji zostaną zlikwidowane miejsca postojowe. W perspektywie jest likwidacja parkingów przy ul. 27 Grudnia w pobliżu Teatru Polskiego.
Źródło: Głos Wielkopolski
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?