- Od niedzieli znów nie działa biletomat na przystanku Szpitalna - sygnalizuje nasza Użytkowniczka z Grunwaldu. - Może mam pecha, ale ile razy chcę z niego skorzystać, jest nieczynny.

Masz zdjęcie do tego tematu?

Wyślij
O kłopotach z automatem do sprzedaży biletów rzy skrzyżowaniu Bukowskiej i Szpitalnej pisaliśmy już na początku maja. Po informacji od naszej Użytkowniczki, że znów nie działa, ponownie pojechaliśmy i sprawdziliśmy. W poniedziałek rano biletomat rzeczywiście był nieczynny. W kiosku obok sprzedawczyni poinformowała nas, że u niej biletu nie kupimy. Pasażerom bez sieciówek nie pzoostawało więc nic innego, jak wyruszyć na poszukiwanie lepiej zaopatrzonego punktu sprzedaży. Albo innego biletomatu.

- Automat nie działał już wczoraj. Nie muszę chyba dodawać, że w niedzielę zepsuty biletomat to nic ciekawego. Nie wiem, czy to ja mam takiego pecha, czy to urządzenie jest jakieś felerne. Trzeci raz w ciągu miesiąca próbuję z niego skorzystać i trzeci raz czytam komunikat "automat nieczynny" - żali się pani Ola, mieszkanka Grunwaldu.

Rafał Kupś z Zarządu Transportu Miejskiego zapewnia, że od strony technicznej biletomat nie sprawia kłopotów.

- Przypadki wyłączenia automatu związane są niestety, albo z działaniem wandali, albo z nieprawidłowym użytkowaniem urządzenia - wyjaśnia Kupś.

Rzeczywiście biletomat na przystanku Szpitalna już kilka dni po ustawieniu został zniszczony - wandale rozbili pancerną szybę automatu.

- Później ktoś włożył złożony banknot do otworu, do którego powinno wrzucać się jedynie monety. Niestety, nie wszyscy czytają dokładnie instrukcję posługiwania się naszymi urządzeniami, a później z tego powodu cierpią inni użytkownicy - dodaje Rafał Kupś.

Przedstawiciel ZTM-u nie ukrywa także, że kłopoty niektórych z prawidłowym posługiwaniem się biletomatami to powód, dla którego firma nie zdecydowała się jeszcze uruchomić w automatach funkcji doładowywania komkarty.

- Chcemy dać jeszcze trochę czasu poznaniakom, aby przyzwyczaili się do takiego kupowania biletów. Myślę, że w ciągu miesiąca uruchomimy nową funkcję w kilku pierwszych urządzeniach - kończy Kupś.


Czytaj też:

Kiedy naprawią zepsuty biletomat?

- Uciekły mi trzy autobusy. Zepsute biletomaty trzeba szybko naprawić - apeluje nasz Użytkownik. Zwłokę pracownicy MPK tłumaczą koniecznością oszacowania strat przez PZU.




Czytaj także

    Komentarze (1)

    Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

    Zaloguj się / Zarejestruj się!

    mateusz

    No jak za komuny. Zawsze winni są ci paskudni pasażerowie, którzy wszystko psują... Naprawdę tak trudno było przewidzieć, że szyby nie powinny się tłuc? Poza tym - bez przesady z tymi wandalami. Parkometry stoją i co? Nie ma takich problemów - a przynajmniej w takim stopniu.