Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tak wyglądają nowe tramwaje dla Poznania. Moderusy gamma wyjadą na tory w 2019 r. [ZDJĘCIA]

Grzegorz Okoński
50 nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów marki Moderus Gamma trafi na poznańskie torowiska. Zobacz zdjęcia z jego oficjalnej prezentacji w barwach MPK Poznań ----->
50 nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów marki Moderus Gamma trafi na poznańskie torowiska. Zobacz zdjęcia z jego oficjalnej prezentacji w barwach MPK Poznań ----->Grzegorz Dembiński
W czwartek oficjalnie zaprezentowano już w zielono-żółtych barwach MPK Poznań nowy model tramwaju marki Moderus Gamma. W sumie po stolicy Wielkopolski będzie kursować aż 50 takich pojazdów.

MPK Poznań Sp. z o.o. zakupiło od Modertransu 50 niskopodłogowych tramwajów z rodziny Moderus Gamma: 30 tramwajów jednokierunkowych i 20 dwukierunkowych, za sumę 397 mln zł brutto. Do tego grona wejdzie też dziesięć tramwajów typu Beta.

- Jest to największe w historii zamówienie na dostawę niskopodłogowych tramwajów realizowane przez MPK Poznań – mówił po podpisaniu umowy Wojciech Tulibacki, prezes Zarządu MPK. - Obejmuje ono dostawę tramwajów, jak i specjalistycznego wyposażenia do obsługi zamówionych pojazdów. Zakup sfinansujemy przy udziale kredytu inwestycyjnego, a pozostałą część będzie stanowić dotacja i środki własne.

Nowe tramwaje są pojazdami w pełni niskopodłogowymi, mają 32 metry długości. Jak podaje MPK, tramwaje jednokierunkowe na pokład będą mogły zabrać jednocześnie 240 pasażerów, z czego 60 na miejscach siedzących, a dwukierunkowe odpowiednio 230 i 50.

Przewidziano w nich m.in. klimatyzację, rozbudowany system informacji pasażerskiej i zapowiedzi głosowych, ładowarki do urządzeń mobilnych, specjalne miejsce dla wózka inwalidzkiego, dziecięcego jak i dla roweru, do tego rozkładaną platformę, która ułatwi wjazd do wnętrza pojazdu osobom na wózkach inwalidzkich, czy rodzicom przewożącym dzieci w wózkach. Z informacji przewoźnika wynika, że każdy tramwaj będzie napędzany przez 8 silników odzyskujących energię podczas hamowania, będzie też przystosowany do instalacji superkondensatorów.

Tramwaje jednokierunkowe będą miały pięć par drzwi dwuskrzydłowych i dwoje drzwi jednoskrzydłowych, podczas gdy w dwukierunkowych zastosowano zastosowano osiem par drzwi dwuskrzydłowych i cztery jednoskrzydłowe. Wymiana pasażerów będzie dzięki temu odbywała się znacznie szybciej, co skróci czas postoju na przystanku.

- Te gammy, które trafią do MPK, będą w naszych barwach zielono-żółtych, zależało nam też na modyfikacjach wózków w kierunku jak najmniejszego obciążania torowisk – dodaje Iwona Gajdzińska z MPK Poznań.

Nowe tramwaje w regularne kursy po Poznaniu wyruszą w 2019 r.

Zobacz wideo:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto