W czwartek ogłoszono oficjalnie, kiedy rozpocznie się i zakończy budowa tak oczekiwanej w Poznaniu trasy tramwajowej na Naramowice. Zobaczcie wizualizacje pokazujące, jak będzie wyglądać przyszła podróż na tej trasie.

W czwartek Paweł Śledziejowski, prezes spółki PIM podpisał umowę z Krzysztofem Majchrzakiem, wiceprezesem Biura Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu, które przygotuje projekt funkcjonalno-użytkowy trasy tramwajowej na Naramowice.

- Zakładamy, że w okresie od marca do czerwca 2018 r. wyłonimy wykonawcę robót, z którym podpiszemy umowę w lipcu. Wtedy będzie mógł przystąpić do prac – mówi P. Śledziejowski. - Zakończenie robót przewidujemy na grudzień 2021 r. Odbiory powinny zakończyć się w maju 2022 r.

Prezydent Jacek Jaśkowiak podkreśla, że zależy mu na sprawnej realizacji inwestycji.
- Aby trwała jak najkrócej, nie wiązała się ze zbyt dużymi uciążliwościami dla mieszkańców i zmieściła się w przewidzianym na nią budżecie – wylicza.

Koszt pierwszego etapu, który obejmuje budowę trasy tramwajowej od pętli Wilczak do przystanku końcowego przy ulicy Błażeja, szacuje się na 430 mln zł.

- Łączne dofinansowanie z funduszy unijnych wyniesie 155 mln zł, z tego na 46 mln zł już mamy podpisaną umowę – twierdzi Jaśkowiak.

Wiceprezydent Maciej Wudarski dodaje, że postanowiono trasę tramwajową poprowadzić maksymalnie na północ, by mogła ona obsłużyć tych, którzy już tam mieszkają.

- Trasa zakończy się przystankiem czołowym, co umożliwi w przyszłości jej odgałęzienie na Rubież – tłumaczy M. Wudarski.

W ramach pierwszego etapu inwestycji zostanie zmodernizowana pętla tramwajowa na Wilczaku. Trasa tramwajowa będzie prowadzić po zachodniej stronie Naramowickiej (po stronie między innymi osiedla Kosmonautów). Na Lechicką powstaną trzy wiadukty – jeden tramwajowy i dwa drogowe. Nowa Naramowicka będzie miała dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Nową Naramowicką z Naramowicką połączy Nowa Stoińskiego.

Inwestycja wiąże się z wyburzeniem około 4-5 budynków, w tym są też domy wielorodzinne i lokale użytkowe, a także z wycinką 5 tysięcy drzew, krzewów.

Zobacz wideo pokazującą, jak będzie wyglądać trasa:




">

Komunikacja

Komentarze (2)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

bobek (gość)

Przy takiej inwestycji Lechicka, czyli północna obwodnica Poznania i trasa krajowa nr92, JEDNOPASMOWA??? NAPRAWDĘ??? Komuś się chyba coś mocno pomyliło... A przepraszam, nie komuś tylko Jaśkowiakowi...

Nie poznaniak (gość)

Obawiałem się, że skrzyżowanie z Lechicką będzie jednopoziomowe. Na szczęście nie! żeby tak jeszcze z Serbską... Ale to już takie "marudzenie"... :)